Nederland is een land van tulpenvelden en grachten, maar ook van verjaardagskringetjes en algemene kneuterigheid. Dat laatste zie je niet snel in promoties voor ons kikkerlandje. Maar met welk verhaal wordt Nederland dan wel verkocht? De marketing van Nederland is met de loop van de tijd veranderd, gaat die nu alleen over bloemen en zuivel? In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over Hollandmarketing. Dat doen we met Toine Minnaert, docent aan Universiteit Utrecht en gepromoveerd op onderzoek naar nationale identiteit en cultuurbeleid. We hebben het over de viering van erfgoed, verspreiding van toerisme en de tegenstelling tussen de grote stad en de periferie. In het interview spreken we met Joost van Berkel, commercieel directeur bij attractie This is Holland. In het item spreken we verschillende mensen op de bloemenmarkt in Utrecht over koopgedrag van Nederlanders en toeristen.
Gemaakt door: Onder Mediadoctoren Eerste aflevering: 01-12-2019
De podcast Onder Mediadoctoren heeft in totaal 164 afleveringen
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 21-10-2019
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 18-11-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.