In korte tijd zijn influencers een belangrijke speler op de advertentiemarkt geworden. Aan wat voor content worden reclames geplakt, wie zijn die nieuwe reclamemakers en welke grip heeft de maatschappij op hen? In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over influencers en ethiek. Dat doen we met programmamaker en columnist Cesar Majorana. We nemen influencers als cultureel verschijnsel onder de loep aan de hand van het Circuit of Culture van Stuart Hall. We hebben het daarom over productiepraktijken, representatie, consumptie, identiteit en (het gebrek aan) regulering. In het item bezoeken de redactieleden een influencerfabriek.
Gemaakt door: Onder Mediadoctoren Eerste aflevering: 01-12-2019
De podcast Onder Mediadoctoren heeft in totaal 164 afleveringen
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 23-01-2020
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 20-02-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.