Op sociale media haken bedrijven niet alleen in op de actualiteit (denk WK Voetbal of corona), maar sluiten zich ook aan bij maatschappelijke en politieke bewegingen, zoals Black Lives Matter en feminisme. Hebben we bedrijven meegesleurd in ons meningenklimaat? Wat zijn de risico's voor bedrijven? En zitten consumenten hier eigenlijk wel op te wachten? In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over merken met een mening. Dat doen we Suzanne de Bakker, Hogeschoolhoofddocent Behavioural Communication bij het Lectoraat Communicatie in Digitale transitie en Instituut voor Communicatie aan de Hogeschool Utrecht. We praten over succesvolle inhakers en de kunst van inspelen op het gesprek van de dag, in plaats van je ongevraagd in een gesprek mengen. Uiteraard hebben we het over de kansen en gevaren van 'corporate social advocacy', zoals (de dreiging van) boycots, en ook over de vraag over waarom bedrijven meningen hebben gekregen. Inhakers en aansluiten bij maatschappelijke kwesties blijkt vooral iets te zijn waar grote merken gericht op consumenten een kleine winst kunnen behalen. Links bij deze uitzending: Voorspelling De Bakker beste inhaker 2020 https://www.marketingfacts.nl/berichten/best-social-awards-wat-is-de-beste-inhaker-van-2020
Gemaakt door: Onder Mediadoctoren Eerste aflevering: 01-12-2019
De podcast Onder Mediadoctoren heeft in totaal 164 afleveringen
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 23-06-2020
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 28-10-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.