Aflevering 158: Tijdsbestedingsonderzoek

· Aflevering van de podcast: Onder Mediadoctoren

Mensen besteden tijd aan media en verschillende partijen willen graag zo precies mogelijk weten hoeveel tijd dat is. Het meten daarvan is een lastige kwestie: bereik en impact zijn niet hetzelfde, en vaak gebruiken we media zonder het door te hebben - denk aan muziek die op de achtergrond aanstaat. In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over tijdsbestedingsonderzoek. Dat doen met Sjoerd Pennekamp, directeur van Stichting Kijkonderzoek.  Voor wie meten we dit en hoe gebeurt dat? Uiteraard hebben we het over de befaamde kastjes waarmee de kijkcijfers bepaald worden. We bespreken historische methoden en nieuwe digitale technieken. Welke veranderingen in het medialandschap zijn relevant? Kunnen we ooit echt met precisie vaststellen hoeveel tijd mensen met welke media doorbrengen?   Verwante afleveringen uit het archief:  Afl 50: Filterbubbels; Afl 75: Het einde van televisie; Afl 86: Lezersonderzoek; Afl 134: Data, digitalisering en dataficatie; Afl 141: Statistiekgeletterdheid.  We nemen een korte meivakantiebreak en zijn half mei weer terug.

Speelgoedwinkel
Onder Mediadoctoren

Onder Mediadoctoren

Gemaakt door: Onder Mediadoctoren Eerste aflevering: 01-12-2019

De podcast Onder Mediadoctoren heeft in totaal 164 afleveringen

Vorige aflevering

157: Het einde van de mens

157: Het einde van de mens

Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 05-04-2022

Volgende aflevering

159: Publieke betrokkenheid en de universiteit

159: Publieke betrokkenheid en de universiteit

Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 16-05-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

158: Tijdsbestedingsonderzoek

Onder Mediadoctoren · 20-04-2022

00:00 01:19:43