Negen docenten Frans in tweeënhalf jaar tijd, of een vak dat zelfs helemaal wordt geschrapt. Het is geen uitzondering meer op middelbare scholen, en ook op basisscholen is het lerarentekort al jaren een probleem. In het Onderwijsakkoord dat afgelopen vrijdag werd gesloten, is afgesproken dat basisschooldocenten meer geld gaan verdienen. Een goede eerste stap, zegt onderwijsredacteur Frederiek Weeda. Maar kan alleen extra geld het onderwijs wel redden? Gast: Frederiek Weeda Presentatie: Floor Boon Redactie: Liz Dautzenberg Montage: Yeppe van Kesteren Meer weten over de structurele 1,5 miljard extra in het onderwijs? Lees hier het interview met minister Dennis Wiersma van primair en voortgezet onderwijs over de extra investeringen: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/22/wat-ouders-verdienen-moet-er-niet-toe-doen-voor-leerling-a4117039 Lees hier ook de analyse van Frederiek Weeda en Patricia Veldhuis over de staat van het onderwijs https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/13/inspectie-onderwijs-moet-het-roer-radicaal-omgooien-a4111139 Wat moet er anders in het onderwijs? Frederiek en Patricia Veldhuis spraken met Alida Oppers, inspecteur-generaal onderwijsinspectie https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/15/alida-oppers-het-vak-van-leraar-zou-weer-chic-moeten-zijn-a4113854 Lees ook de reportage van Frederiek Weeda over hoe scholen omgaan met het nijpende lerarentekort en hoe detacheringsbureau's in het gat springen. https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/10/een-rotterdamse-school-heeft-het-vak-frans-voorlopig-maar-geschrapt-a4110467 Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: NRC Eerste aflevering: 16-10-2019
De podcast NRC Vandaag heeft in totaal 880 afleveringen
Maker: NRC Datum: 25-04-2022
Maker: NRC Datum: 27-04-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.