Merken die inspelen op de universele motivaties en drijfveren van het brein boeken meer succes. Maar wat zijn deze motivaties precies? Hoe ontdek je als merk exact welke motivaties belangrijk zijn voor de categorie waarin je opereert? En h ...
Ga mee op reis door de wereld van Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel. We delen de laatste inzichten van de wetenschap en eigen onderzoek en zetten die om tot praktische tips die jij direct kan toepassen. Van TV-reclames, de psychologie van de supermarkt tot nudging voor minder energie verbruik, luister mee!
Merken die inspelen op de universele motivaties en drijfveren van het brein boeken meer succes. Maar wat zijn deze motivaties precies? Hoe ontdek je als merk exact welke motivaties belangrijk zijn voor de categorie waarin je opereert? En h ...
Jong geleerd is oud gedaan. Dat betekent dat veel positieve gedragsverandering te bewerkstellingen valt in het onderwijs. In deze podcast duiken we daarom in de laatste psychologische onderzoeken over de toepassing van psychologie in educa ...
Er wordt flink wat geschreven over neuromarketing en consumentenpsychologie. Maar wat zijn nou echt de must-read boeken die elke professional op het gebied van marketing en branding zou moeten lezen? Bij Unravel lezen we elk boek over ne ...
Het 'Social Proof' principe is misschien wel de populairste beïnvloedingstechniek, bekend gemaakt door Robert Cialdini. De techniek speelt in op de menselijke neiging om het gedrag van anderen te kopiëren. We zijn kuddedieren. Het ...
Veel merken adverteren zowel via gevestigde routes (TV en Radio) als online kanalen (online video's). De cruciale vraag daarbij is hoe je per mediatype de kracht van video optimaal benut. De 'TVC' en 'OLV' zijn ogenschi ...
Hoe kun je mensen nudgen om meer aan lichaamsbeweging te doen? Wat zijn de absolute do's en don'ts in campagnes die trachten mensen aan het sporten te krijgen? En hoe kun je deze psychologische principes inzetten om zelf vaker te gaan spor ...
De productverpakking vormt een cruciale schakel in het koopproces van de klant. De verpakking bepaalt wat opvalt in het schap, en of het brein geprikkeld wordt tot een aankoop. Vanuit de gedragswetenschappen en neuromarketing wordt er volo ...
Wat maakt een plek fijn om te zijn? Hoe laat je mensen een omgeving in een zo positief mogelijk daglicht herinneren? En hoe voorkom je dat mensen een omgeving vervuilen of stukmaken? Stuk voor stuk psychologische vraagstukken. In deze po ...
Om als merk aantrekkelijk te worden, is een goede dosis psychologie onmisbaar. En nergens is dat meer het geval dan bij luxe merken. Voordat een merk een exclusief imago en een premium prijs kan bedingen, is het zaak om elk psychologische ...
Welke psychologische technieken verlagen de drempel tot doneren? Wat zijn de do's en don'ts voor donatiecampagnes? En welke beïnvloedingstechnieken – in tekst én design – maakt goededoelen-communicatie extra overtuigend en activerend? Va ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.