Customer reviews zijn van grote invloed op onze beslissingen. Wat maakt reviews zo aantrekkelijk voor ons brein – en wat betekent dit praktisch voor de inzet van reviews? Op welke momenten van de customer journey zijn online shoppers het m ...
Ga mee op reis door de wereld van Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel. We delen de laatste inzichten van de wetenschap en eigen onderzoek en zetten die om tot praktische tips die jij direct kan toepassen. Van TV-reclames, de psychologie van de supermarkt tot nudging voor minder energie verbruik, luister mee!
Customer reviews zijn van grote invloed op onze beslissingen. Wat maakt reviews zo aantrekkelijk voor ons brein – en wat betekent dit praktisch voor de inzet van reviews? Op welke momenten van de customer journey zijn online shoppers het m ...
Het is de meest felbegeerde doel in reclameland: aandacht. En wie de aandachtsmechanismen van ons brein begrijpt heeft een flinke streep voor in het grijpen van die aandacht. Welke technieken zijn effectief om de aandacht van de doelgroep ...
Shoppers komen niet rationeel tot hun beslissingen. In plaats daarvan belanden veel van onze aankopen volstrekt op de automatische piloot in ons winkelmandje. Uit gewoonte, intuïtie – of omdat ons oog simpelweg als eerst op dat product vie ...
Hoe maak je een product visueel zo aantrekkelijk mogelijk? Wat zijn de do’s en don’ts om met productafbeeldingen conversie te verhogen? En hoe toon je op het juiste moment in de online customer journey de juiste visual? Dit zijn stuk voor ...
Prijsperceptie verloopt niet rationeel. Een winkel, categorie of merk roept in ons brein automatisch een 'prijsgevoel' op, dat slechts in beperkte mate samenhangt met de werkelijk gehanteerde prijzen. Zo kan het gebeuren dat iets r ...
Wist je dat 69,2% van online klanten hun winkelmandje vult en vervolgens alsnog uitstapt gedurende de checkout? Omzet: €0. Hoewel enige uitstroom in de checkout-fase onvermijdelijk is, lopen webshops jaarlijks enorme hoeveelheden bestellin ...
Een campagne tegen alcoholgebruik onder jongeren bleek onbedoeld te resulteren tot méér alcoholconsumptie. Een nudge gericht tegen appen achter het stuur bleek mensen juist sneller naar hun telefoon te laten grijpen. Pogingen tot gedragsbe ...
Verpakkingen staan er vol mee: claims. Van activerende teksten tot gezondheidsinformatie. En van keurmerken tot duurzaamheid. Hoe gaat het brein van de shopper om met deze informatie? Welke informatie wordt wanneer relevant gevonden? En ho ...
We beginnen 2024 gelijk goed, met de allernieuwste inzichten rechtstreeks uit het brein van jouw klant. In deze podcast delen we de allernieuwste neuromarketing-tips op het gebied van reclame, branding, gedragsbeïnvloeding, usability, conv ...
In een speciale kersteditie van onze podcast onthullen we welke kerstcommercial het beste scoort in het brein van de consument. Tijdens de podcast reiken we de prijzen uit aan de Top 3 van dit jaar. Bereid je voor op een podcast vol met ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.