Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel podcast

Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel

Ga mee op reis door de wereld van Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel. We delen de laatste inzichten van de wetenschap en eigen onderzoek en zetten die om tot praktische tips die jij direct kan toepassen. Van TV-reclames, de psychologie van de supermarkt tot nudging voor minder energie verbruik, luister mee!

  • Podcast gepubliceerd op: 14-9-2022 23:25:03
  • Maker: Unravel Research & Behavior
  • Taal: nl
  • Laatste RSS update: 22-11-2024 22:05:00
  • Datum eerste aflevering: 3-8-2022 13:30:43
  • Datum laatste aflevering: 21-11-2024 16:06:46

Speelgoedwinkel

101 Afleveringen

  • 00:46:07

    De Net Promotor Score (NPS) is een ongekend populaire metric van klanttevredenheid en soms zelfs algehele brand health. De meting is goedkoop, snel en simpel. Tegelijkertijd krijgt de NPS de nodige kritiek te verduren. Zo stelt Byron Sharp ...

  • 00:55:54

    Eye Tracking is wijdverspreid in marketing, maar nog altijd een waanzinnig onderbenutte onderzoekstechniek bij gedragsveranderingscampagnes. Met Eye Tracking krijg je een gedetailleerd inzicht in welke informatie verwerkt en gemist wordt, ...

  • 00:43:08

    Een rebranding zit vol potentie. Een nieuw likje verf kan een opleving in de sales en marktaandeel teweegbrengen. In de realiteit gebeurt vaker het omgekeerde: het merk verliest de zo zorgvuldig opgebouwde herkenbaarheid en emotionele aant ...

  • 00:59:23

    Is het effectiever om een product aan te prijzen met 'Suikervrij' of '0% suiker'? Wanneer is het slimmer om een slogan functioneel te maken ('awesome taste') of juist emotionele dieptes aan te boren ('hapiness i ...

  • 00:56:39

    Nudging is de afgelopen jaren ongekend populair. Nudging is het implementeren van kleine veranderingen in de omgeving waarin het gedrag plaatsvindt, om zo het gedrag onbewust te veranderen. Van oudsher richtte gedragsveranderingscampagnes ...

  • 01:00:56

    Byron Sharp heeft met zijn How Brands Grow boeken een aardverschuiving teweeggebracht in branding. Bewapend met decennia aan empirische gegevens achter de groeidrivers van merken, rekende Sharp af met een flink aantal mythes. Bij Unravel k ...

  • 01:00:51

    Wat zijn de meest voorkomende psychologische missers die ecommerce miljoenen per jaar kosten? Waar in de online flow liggen de grootste kansen om conversie snel en effectief te verhogen? En op welke wijze kom je aan inzichten die aangeven ...

  • 00:57:14

    Hoe breinvriendelijker een website of app, des te groter de kans dat de gebruiker converteert tot een (blijvende) klant. Diensten staan daarin voor andere uitdagingen dan fysieke producten. Wat verlangen potentiële klanten en gebruikers ...

Vorige Volgende

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

00:00