Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel podcast

Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel

Ga mee op reis door de wereld van Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel. We delen de laatste inzichten van de wetenschap en eigen onderzoek en zetten die om tot praktische tips die jij direct kan toepassen. Van TV-reclames, de psychologie van de supermarkt tot nudging voor minder energie verbruik, luister mee!

  • Podcast gepubliceerd op: 14-9-2022 23:25:03
  • Maker: Unravel Research & Behavior
  • Taal: nl
  • Laatste RSS update: 9-4-2025 11:00:00
  • Datum eerste aflevering: 3-8-2022 13:30:43
  • Datum laatste aflevering: 7-4-2025 12:10:14

Speelgoedwinkel

130 Afleveringen

  • 01:00:48

    Bij neuromarketing denk je misschien al snel aan reclame. Maar wist je dat ook in de entertainmentwereld volop gebruik wordt gemaakt van de methoden en inzichten van neuromarketing? Van TV pilots tot muziek. En van geschreven content tot b ...

  • 01:05:00

    Nudging is populairder dan ooit als tactiek om menselijk gedrag te veranderen. Tegelijkertijd zien we geregeld koppen in de media van onderzoeken die concluderen dat 'Nudging niet werkt'. Dit is gebaseerd op meta-analysis, waarin u ...

  • 01:02:53

    Het is een smerig zaakje, maar iemand moet het doen: de straat en het milieu schoonhouden. En juist psychologie en nudging kunnen op dit vlak veel effectiviteit sorteren om afval en vervuiling te verminderen en/of in betere banen te leiden ...

  • 00:50:14

    Van afwasmiddel tot gereedschap. En van zakelijke dienstverlening tot kantoorartikelen. Hoewel je bij neuromarketing vaak direct de lijn trekt naar een bruisende cocktail van emotie en onbewuste drivers, zijn verreweg de meeste producten d ...

  • 00:46:36

    Menselijk gedrag laat zich niet zomaar veranderen. Communicatiecampagnes die jongeren informeren over de gevaren van alcohol blijken geen druppel verschil te maken. Afschrikwekkende afbeeldingen op sigarettenpakjes leiden tot meer opgestok ...

  • 01:02:14

    Tijdens een doorsnee-winkelbezoek komt de klant in aanraking met tientallen tot wel honderden vormen van in-store communicatie. Schapborden, wobblers, stickers en dynamische schermen. Maar hoe goed grijpen dezen pogingen werkelijk de aanda ...

  • 01:06:45

    Wat maakt een merk duurzaam in ons brein? Hoe kun je duurzaamheidsperceptie beïnvloeden door aanscherpingen in communicatie, packaging en productgebruik? En is eigenlijk de invloed van duurzaamheidsperceptie op de keuzes en voorkeuren van ...

  • 00:47:02

    Bij reclame denken we al snel visueel: of het nu gaat om de traditionele TV campagne of online social ads. Radiocommercials bruisen van de potentie. Ze zijn relatief goedkoop – zowel in productie als media – en in potentie zeer effectief. ...

  • 00:52:27

    Op weinig gebieden zijn mensen zo lastig in beweging te krijgen dan in pensioenkeuzes en langetermijn financiën. Hoe kun je die inertia doorbreken? Hoe kun je de keuzecontext rondom pensioenbeslissingen subtiel veranderen om mensen betere ...

  • 01:02:38

    Merken die inspelen op de universele motivaties en drijfveren van het brein boeken meer succes. Maar wat zijn deze motivaties precies? Hoe ontdek je als merk exact welke motivaties belangrijk zijn voor de categorie waarin je opereert? En h ...

Vorige Volgende

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

00:00