Het 'Social Proof' principe is misschien wel de populairste beïnvloedingstechniek, bekend gemaakt door Robert Cialdini. De techniek speelt in op de menselijke neiging om het gedrag van anderen te kopiëren. We zijn kuddedieren. Het blijkt om die reden effectief om ‘sociaal bewijs’ te integreren in je website of communicatie. Bijvoorbeeld in de vorm van reviews, sterren, bestseller-labels en andere graadmeters van populariteit. Tegelijkertijd is Social Proof een complexe techniek, die vaak verkeerd wordt ingezet. Wanneer werkt het? Wanneer niet? En in welke vormen kun je het praktisch gieten om invloed uit te oefenen op het gedrag en voorkeuren van mensen? Je leert in deze podcast de praktische do's en don'ts van social proof. De key insights, sheets downloaden en deze aflevering als video bekijken? Ga naar https://go.brainsights.it/podcast-61 en blijf direct op de hoogte van nieuwe afleveringen!
Gemaakt door: Unravel Research & Behavior Eerste aflevering: 14-09-2022
De podcast Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel heeft in totaal 101 afleveringen
Maker: Unravel Research & Behavior Datum: 30-03-2023
Maker: Unravel Research & Behavior Datum: 27-04-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.