Mijn achtentwintigste gast is Tony Docekal. Tony is fotograaf en heeft een CV om jaloers op te worden. In deze aflevering praten we over gelukkig worden van rondtouren met een busje en onderweg alles vastleggen maar ook behoefte hebben aan een vaste plek om projecten af te ronden. Over manieren vinden om vreemden te ontmoeten en te fotograferen. Over jarenlang aan eenzelfde project werken en niet weten wanneer het eindigt. Over hoe je een vraag in de zomer anders zou kunnen beantwoorden dan in de winter. Over Amerika. Over IJsland. Over de Lion King. Over terug kijken op jezelf toen je 10 was en trots zijn. Bekijk de foto's die bij deze aflevering horen op instagram @isabellelapoutre of op www.isabellerenate.nl De audio is afgemixt door Frans Vermast. Volgende keek #29 Sarah Janneh // In MOMENT//OPNAME gaat fotograaf en documentairemaker Isabelle la Poutré in gesprek met mensen die haar inspireren, fascineren of op een andere manier haar aandacht vast houden. In het monumentale pand De Drie Haringen- zonder stromend water of toilet- ontvangt Isabelle haar gasten. Ze is niet van plan te praten over koetjes en kalfjes, maar verschuilt zich liever achter haar camera. Bij binnenkomst fotografeert Isabelle haar gast daarom direct. Jas nog aan. Geen koffie. Daarna kruipen ze achter de microfoon. In eerlijke, open en grappige gesprekken praat ze met hen over het leven, ongemak, dromen en doelen. Na het gesprek, wanneer het ijs tot een comfortabel laagje is gesmolten, pakt ze opnieuw haar camera. Is er een verschil zichtbaar tussen gemak en ongemak? Haast en rust? Is er iets veranderd of is alles hetzelfde?
Gemaakt door: Isabelle la Poutré Eerste aflevering: 28-06-2024
De podcast MOMENT//OPNAME heeft in totaal 29 afleveringen
Maker: Isabelle la Poutré Datum: 21-01-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.