In deze nieuwe aflevering van Metropoolregio Actueel gaan twee MRA-bestuurders in op de 100%-versie die nu aan de colleges in de regio is gestuurd. Wethouder Hugo Bellaart van Gooise Meren gaat als een van de bestuurlijke trekkers van de n ...
30 gemeenten, 2 provincies en de Vervoerregio Amsterdam: samen vormen zij de Metropoolregio Amsterdam (MRA). De MRA werkt aan opgaven die gemeente- en provinciegrenzen overstijgen voor een toekomstbestendige regio. De doelstellingen zijn te vinden in de MRA Agenda, die in het najaar van 2024 weer wordt vernieuwd. Om u te informeren, inspireren en motiveren gaan wij elke drie weken in gesprek met onder anderen bestuurders, wetenschappers en het bedrijfsleven over belangrijke actuele thema’s voor de nieuwe MRA Agenda. Welke uitdagingen krijgt de regio de komende jaren voor de kiezen en welke belangrijke keuzes moeten worden gemaakt? Een vast onderdeel van de podcast is de rubriek ‘Rondje van de Regio’, waarin luisteraars iedere aflevering kunnen reageren op een stelling. Wilt u ook uw mening geven? Stuur dan uw inbreng of ideeën naar info@metropoolregioamsterdam.nl Wilt u meer informatie over de MRA of de nieuwe MRA Agenda, ga dan naar onze website www.metropoolregioamsterdam.nl
In deze nieuwe aflevering van Metropoolregio Actueel gaan twee MRA-bestuurders in op de 100%-versie die nu aan de colleges in de regio is gestuurd. Wethouder Hugo Bellaart van Gooise Meren gaat als een van de bestuurlijke trekkers van de n ...
Een groeiende economie in een leefbare, duurzame, goede bereikbare regio, terwijl ruimte schaarser wordt. Ga er maar aanstaan. Dat vraagt om creatieve MRA-samenwerking. Maar welke keuzen liggen voor? Drie MRA-bestuurders aan het woord ove ...
Een goedwerkende arbeidsmarkt is noodzakelijk als we kijken naar de ambities in de 80%-versie van de MRA Agenda. Dat is werk in uitvoering en leidt tot uitdagende vragen. Wat voor economie willen we? Hoe zorgen we voor genoeg en de juiste ...
Bij ruimtelijke keuzes zijn water en bodem sturend. Dat is uitgangspunt in de 80%-versie van de MRA Agenda 2025-2028. Maar waterbeheer doet een claim op steeds schaarser wordende ruimte. Kiezen we dan voor waterberging of voor woningen? Of ...
De nieuwe MRA Agenda is in de laatste fase aanbeland. De 80%-versie van de agenda is voor wensen en opvattingen voorgelegd aan alle colleges, gemeenteraden en de beide Provinciale Staten in de Metropoolregio Amsterdam. Dit is een goed mome ...
De nieuwe MRA Agenda is in een ‘80%-versie’ aangeboden aan de colleges, gemeenteraden en de beide Provinciale Staten in de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Alle partijen hebben nu de gelegenheid voor het meegeven van wensen en opvattingen o ...
Het openbaar vervoer staat onder druk. Het herstel van het aantal reizigers in het OV blijft na de coronapandemie achter in vergelijking met andere vormen van vervoer. Bovendien kampen OV-bedrijven met personeelstekorten en zijn grote inve ...
Bedrijventerreinen spreken vaak maar weinig tot de verbeelding. Veelal zijn het terreinen aan de rand van een gemeente, waar bezoekers alleen komen als ze er echt moeten zijn. Maar dat beeld is langzaam aan het veranderen. Niet alleen zijn ...
Nederland wil in 2050 volledig circulair zijn. In een circulaire economie worden gebruikte grondstoffen weer ingezet voor nieuwe producten. De samenwerking van overheden in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) draagt bij aan de omschakeling n ...
In 2030 moet Nederland 55% minder broeikasgassen uitstoten in vergelijking met 1990. Een groot deel van de CO2-uistoot wordt veroorzaakt door de bouwsector. Wanneer staal en beton worden vervangen door hout, draagt dat fors bij aan vermind ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.