Wat als je deze fiscale lappendeken aan regels rond mobiliteit nu gaat bekijken tov de totale begroting van het Rijk? En wat als je de directe inkomsten en uitgaven van het Ministerie I en W vergelijkt met de totale begroting van het Rijk? Auto de melkkoe? Welke indirecte inkomsten en uitgaven en relaties zien we niet of moeilijk in de begroting? Hoeveel geld wordt er überhaupt eigenlijk aan wegen, aan OV en andere dingen besteed? Mobiliteitsfonds? Groeifonds? Normale begroting I en W? Help! Als 2 niet fiscalisten die WEL verstand van vervoer hebben, vonden Nico van Paridon (strateeg Vervoerregio Amsterdam) en ik dit de meest ingewikkelde uitzending. We weten dat er nog veel fouten inzitten, of laten we het anders zeggen; we hebben pas 5% behandeld. Gelukkig werden we vooraf geholpen door een ambtenaar van I en W die ook al zei: nou jullie zoektocht heb ik zelf ook gedaan en het is soms werkelijk waar niet te doen om directe- en indirecte in- en uitgaven goed in beeld te krijgen. Jullie ambitie om ook de onderlinge relaties te leggen is erg ambitieus, maar succes met de uitzending. Kortom na bijna 5 weken van onderzoek dan toch maar geprobeerd om het helder op de band te krijgen. Veel plezier en dank voor het luisteren naar deze serie van 5 delen over de fiscale lappendeken van ons mobiliteitssysteem mvg (mede namens Nico) Geert Kloppenburg
Gemaakt door: Geert Kloppenburg Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast Metropolitan Mobility Podcast heeft in totaal 160 afleveringen
Maker: Geert Kloppenburg Datum: 09-12-2022
Maker: Geert Kloppenburg Datum: 04-01-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.