Elektrisch vliegen? Duurzame kerosine? Fundamentele reductie is niet sexy maar wel nodig. En internationaal trein? Ja dat zou dus in tegenstelling wat Carlo v/d Weijer in Deel 1 zegt zeker wel moeten, gezien de doelstellingen waar we voor staan. Wat zijn de doelstellingen luchtvaart qua verduurzaming, op welke termijn 2030 en 2050 op nationaal, europees en mondiaal niveau? En tov welk niveau reductie 1990 zoals alle andere industrie of ....? Een verrassend scherp interview, waarom? Paul Peeters combineert zijn ervaring als vliegtuigbouwer bij Fokker in het begin van zijn carrière (technische kennis), in dit interview met zijn rol als lector duurzaam toerisme aan Universiteit van Breda. En hij neemt scherp stelling tegen het fenomeen: er is vraag naar een product (vliegen), dusssss moet er een nieuwe technologische oplossing komen en het resultaat is: het milieu wordt verziekt. Dat heeft weinig met duurzaamheid te maken. Op deze 2 artikelen is Paul Peeters bijzonder kritisch: Technisch weekblad kansen elektrisch vliegen: https://www.technischweekblad.nl/artikelen/tech-achtergrond/de-toekomst-van-het-vliegen-duurzamer-en-duurder prof Maarten Steinbuch column in FD 2021: https://twitter.com/m_steinbuch/status/1363072647291109376
Gemaakt door: Geert Kloppenburg Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast Metropolitan Mobility Podcast heeft in totaal 160 afleveringen
Maker: Geert Kloppenburg Datum: 21-12-2021
Maker: Geert Kloppenburg Datum: 09-02-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.