De start van het spinnen, verdraaien, ontkennen, omkopen en intimideren om de eigen industrie te beschermen, is terug te voeren tot Amerikaanse PR-bureau Hill & Knowlton. Dat deden zij in opdracht van de tabakindustrie en zo is die werkwijze het Tobacco Playbook gaan heten. In 2010 schreef wetenschapshistoricus Naomi Oreskes het boek Merchants of Doubt. Hierin onderzocht ze wetenschappelijke studies over klimaatopwarming en de werkwijze van de PR-industrie die dat namens fossiele bedrijven ontkende. Dat leidde in 2014 tot de gelijknamige documentaire waar Reclame Fossielvrij een campagne mee maakte voor de filmhuizen. Ik ging kijken en sprak met acteur en Exctinction Rebellion-activist Sieger Sloot. [meer links volgen] ------ ?? Meer woede en liefde vind je op het blog Bart van Maanen.nl. Meer over podcasts maken bij Studio Klankplank, waar je professionele ondersteuning kunt krijgen bij het maken van je eigen podcast. ???? ?? Huldeblijken, vragen en suggesties kun je sturen naar mail@klankplank.nl ?? Voorlopig kost deze podcast alleen maar geld. Wil je deze podcast financieel steunen - maandelijks of eenmalig, dan kan dat via Petje Af - petjeaf.com/metwoedeliefde Alvast dank.
Gemaakt door: Bart van Maanen Eerste aflevering: 18-09-2023
De podcast Met woede & liefde heeft in totaal 22 afleveringen
Maker: Bart van Maanen Datum: 31-05-2024
Maker: Bart van Maanen Datum: 28-06-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.