In de 26e aflevering van de Studio Maestro Podcast spreek ik met Wilco de Kreij. Wilco is vanaf zijn 16e internetondernemer en houdt zich nu bezig binnen zijn eigen software bedrijf. Hij houdt alle activiteiten om zich heen in de internetwereld goed in de gaten en kan hierdoor makkelijk met de trends meegaan. Het begon allemaal met zijn eigen bedrijf waar hij online zonnebrillen verkocht. Hier had hij jammer genoeg in het eerste jaar niks aan verdiend maar wel veel van geleerd, wat hij leerde bracht hij in later in praktijk om alsnog wat te verdienen aan de zonnebrillen. Wat hij het leukste vond is hoe het product op de markt gebracht kon worden, dit verklaart zijn focus op het online gebied en de business waar hij nu in zit. In Australië heeft Wilco de knoop doorgehakt en begon zich te richten op Amerika. Zo heeft hij in Nederland op verschillende momenten kunnen knallen, maar op een gegeven moment 'zat hij wel op een grens'. Hoe het begon met zijn eigen plug-in Wilco zocht een plug-in voor Wordpress met een bepaalde functie die er toen nog niet was voor Facebook. Toen kwam hij met het idee om zelf de plug-in te maken. Dit was een gratis plug-in en te downloaden nadat men een e-mailadres achter liet. Dat was het eerste moment dat hij e-mailadressen verzamelde, voorheen deed hij hier namelijk niks mee. Al snel bouwde hij hier een lijst mee op en besloot om de plug-in te verbeteren, dit werd een betaalde versie. Hij bracht iedereen hiervan op de hoogte met een mailing en verdiende in een klap 10.000 euro! Dit opende zijn ogen op het gebied van de online wereld. [smart_track_player url="http://traffic.libsyn.com/studiomaestro/SMP-026.mp3" title="SMP026 : Je mailinglijst explosief laten groeien met Wilco de Kreij" artist="Studio Maestro podcast met Dennis van Leeuwen" social="true" social_twitter="true" social_facebook="true" social_gplus="true" ] Kijken naar trendsWilco houdt trends nauw in de gaten om hier op in te spelen met zijn software bedrijf. Wilco doet dit voornamelijk op gevoel maar is hier dan ook bewust mee bezig. Hij leest regelmatig artikelen en houdt zich op deze manier op de hoogte van al het nieuws. Wanneer hij iets nieuws wil presenteren op een bepaalde markt leest Wilco alles wat er te lezen valt over de markt. Bij zijn ontwikkeling van zijn eerste plug-in was het dus noodzakelijk om alles te weten van Facebook. Daarnaast probeerde hij van alles zelf uit, op die manier had hij genoeg kennis en kon hij expert worden op dat gebied. Wanneer je expert bent zie je op een gegeven moment 'de gaten in de markt'. Wanneer je meer weet dan een ander over een bepaalde markt ga je kansen zien! Elke update is een kans! Belangrijke aspecten e-mailmarketingVia e-mailmarketing haalt Wilco verschillende klanten binnen, in deze podcast geeft hij aan dat de volgende punten belangrijk zijn: - Exclusiviteit - Waarde geven - Sociaal geaccepteerd Benieuwd wat deze punten inhouden, hoe je 'de gaten in de markt' kan zien, hoe je het beste op trends inspeelt en dat terwijl je ook van het leven geniet? Luister dan snel de 26e Studio Maestro Podcast aflevering met Wilco! In deze aflevering leer je: - Waarom Wilco de overstap maakte van de Nederlandstalige markt naar de Engelstalige markt; - Hoe je het beste een tool in de markt kunt brengen; - De weg naar een goede investeerder; - Hoe je het beste in kan spelen in trends; - Hoe je kansen leert herkennen; - Hoe je expert wordt op een bepaalde markt; - De kracht van e-mailmarketing; - En nog veel meer... Genoemde links in deze aflevering - www.upviral.com
Gemaakt door: Dennis van Leeuwen Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast Marketing Powerhouse Podcast heeft in totaal 178 afleveringen
Maker: Dennis van Leeuwen Datum: 25-05-2016
Maker: Dennis van Leeuwen Datum: 08-06-2016
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.