#28 Hoe vind je jouw USP's? Hey hallo en welkom bij: 'wat heb ik vandaag gedaan om mijn bedrijf verder te laten groeien?' Vandaag, op zich wel heel erg leuk, shout-out Eduard, hey, bedankt voor de tijd vanochtend. Leuk weer is even samen gezeten te hebben en... wat ook wel grappig is is dat je, ik ben met de 10 jaar ondernemer en voor degenen die net inhaken. Ik ben mijn reis aan het documenteren van de groei van onze onderneming. En dat doe ik middels deze video's, podcasts, bloggen, et cetera. Ik kijk daarin wat werkt wel, wat werkt niet? En dat documenteer ik, zodat ik onze klanten of jou daar weer bij kan helpen om eigenlijk gewoon jaren in dagen te stoppen en alleen te gebruiken wat werkt en dat zelf dus toe kunt passen in jouw bedrijf. Maar wat dan wel grappig was, was dat... ja, je denkt na zoveel jaar dat je eigenlijk wel weet wat je klant wil, maar dan komt er ondanks dat we... volgens mij is het acht jaar dat we zakendoen, komt er in één keer een Unique Selling Point naar boven en dan denk ik: ja, weet je het is voor mij gewoon te simpel voor woorden, dat ik er nog nooit heb over nagedacht. Maar hij zei dus van andere bedrijven die bijvoorbeeld Cloud-diensten leveren, die leveren Cloud-diensten tot aan de deur. Maar ja, dan vergeet je bijvoorbeeld ook even om de printer mee te installeren of dat ze een scanner hebben en andere zaken die eigenlijk gewoon binnen het kantoor dagelijks gebruikt worden. En waar de gebruiker, in dit geval ook de directeur, gewoon vanuit gaat, dat het gewoon netjes verzorgd wordt. Maar dat is dus helemaal niet zo natuurlijk en voor mij wel. Ja, IT is m'n hart en m'n nieren. Ik doe niks anders, al heel m'n leven. Als je de mini-webinar ziet dan zien we op m'n tweede jaar al achter een joystick zitten. Dus ik weet ook echt niks anders, maar voor mij is het pas af alles werkt en dat de klant ook zegt dat alles werkt. Is niet zo zeer van: 'nou ja, hier succes ermee, heb je een login en je moet kunnen werken'. Dat is voor mij niet een dienst leveren of een product. Weet je, een product werkt pas als het daadwerkelijk iets toevoegt voor de klant. En dat hij of zij er dagelijks baat bij heeft in wat ze moeten doen. Ze moeten er gemak van hebben. IT blijft voor mij nog een staffunctie en is... hoe moet ik dat nou zeggen? Ja, moet... ik kom er even niet op, maar...weet je, dat is mijn warhoofd. In mijn hoofd schiet alles door m'n hoofd heen en dan als het eruit moet komen, dan komt het er niet uit, maar waar het op neer komt is dat iedere ondernemer die wil niet met IT bezig zijn. Weet je, die wil processen automatiseren, die wil dingen automatiseren. Die wil als het goed is en als het hem of haar dat lukt, werken áán zijn bedrijf, in plaats van ín zijn bedrijf. En ja, dan is het gewoon fijn als je erop kunt vertrouwen dat je weet dat zaken geregeld zijn, dat je een partner hebt die als jij een halve vraag stelt, dat die dan zelf weet van: 'oh, dan moet ik ook hier en hier en hier rekening mee houden, zodat hij letterlijk ontzorgd wordt in de dienst. En dat is niet alleen met van: 'nou, hier heb je het pakket en een login, succes ermee!' Want ja, dat is leuk voor degene die zelf alles uit wil zoeken, maar een ondernemer die net zoals wij op dit moment in de fase zitten waar alles zo snel gaat. Opdrachten dagelijks binnenkomen vallen. Ja, kijk, iemand die in de handel zit zou niet goed zijn als 'ie niet elke dag een order binnenhaalt, want... Je snapt wel een beetje wat ik bedoel hoop ik, he? Dit verschilt natuurlijk een beetje van business en business. Kijk, als de supermarkt een dag niks verkoopt dan ja, klopt er iets niet. Die verkopen... die hebben misschien wel duizenden transacties als ik naar een gemiddelde Jumbo kijk. Maar voor een IT-dienstverlener of telefonieleverancier of wat dan ook. En dan bedoel ik niet Vodafone of KPN, maar de kleinere spelers, zoals wij in de markt, die... ja, zou wel leuk zijn als die elke dag opdrachten binnenhalen, maar ik denk dat het er een x-aantal in de week zijn. Goed, maakt ook niet uit. Als die boot vaart dan wil je die boot varende houden en dan wil je niet geremd worden door allerlei dingen die maar half geregeld zijn en vandaag dus achter ben gekomen, is dat wij eigenlijk gewoon een heel mooi Unique Selling Point erbij kunnen schrijven, is gewoon dat wij dus niet tot aan de deur leveren, maar tot en met de werkende werkplek en ja, dat is 'm voor vandaag. Ik dank jullie voor het kijken. En ik zou zeggen: 'tot morgen!' En mocht je nou geïnteresseerd zijn en geïnspireerd zijn door deze videootjes en verhalen, kijk dan zeker een keer op blog.itsecretsradio.com of op altijdveiliginbedrijf.nl of volg ons op mij op YouTube, op LinkedIn, Facebook, Instagram, noem het maar op en ik hoop van jullie te horen. En reageer, deel of share, like, doe ermee wat je wil, gebruik het en ik hoop dat je er iets aan hebt. Tot morgen, fijne avond! Groetjes, Marcel Martens altijdveiliginbedrijf.nl blog.itsecretsradio.com
Gemaakt door: Marcel Martens: Spreker & Cybersecurity Expert | IT-dienstverleningsleider Eerste aflevering: 30-08-2023
De podcast Marcel Martens | De Podcast heeft in totaal 41 afleveringen
Maker: Marcel Martens: Spreker & Cybersecurity Expert | IT-dienstverleningsleider Datum: 20-01-2019
Maker: Marcel Martens: Spreker & Cybersecurity Expert | IT-dienstverleningsleider Datum: 24-01-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.