De allereerste televisiereclame op 2 januari 1967 leidde een nieuw tijdperk in voor de Nederlandse reclame-industrie. Eén van de pioniers was Giep Franzen, mede-oprichter van het iconische bureau FHV. In 1990 ging Franzen aan de slag als gastdocent aan de UvA – in een tijd dat een wetenschappelijke blik op reclame nog maar nauwelijks in zwang was. Door collega-wetenschappers werd Franzens komst met argusogen bekeken, studenten stonden voor zijn colleges in de rij… Aan het verspreiden van de wetenschap binnen de levert hij hoe dan ook een belangrijke bijdrage. In deze aflevering komen daarover onder meer FHV-strateeg Andy Mosmans, hoogleraar Persuasieve Communicatie en oud-student Mary Hoogerbrugge aan het woord. "#4 - Reclame als wetenschap" is een aflevering van de podcast GIEP en werd oorspronkelijk gepubliceerd op 16 juni 2022. Deze tip is geselecteerd door Listn.nl en aanbevolen door Thijs van Listn. Ga naar Listn.nl voor meer podcast tips.
Gemaakt door: Listn.nl Eerste aflevering: 26-06-2022
De podcast Listn | Podcasts voor Professionals heeft in totaal 181 afleveringen
Maker: Listn.nl Datum: 21-06-2022
Maker: Listn.nl Datum: 26-06-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.