We kennen het allemaal, die momenten op de dag dat je gedwongen wordt om te wachten. Het kan zijn in de file, in de rij voor de kassa, of in het bedrijfsrestaurant… of je wacht op input van iemand in je team. In de logistiek wordt het onde ...
In de DNHS podcast Let’s talk Business bespreken we (steeds vanuit een bedrijfskundig perspectief) het nieuws, de ontwikkelingen binnen en buiten bedrijven en de laatste vertrouwde en nieuwe ontwikkelingen in het werkveld. Een mooie en handige manier om bij te blijven. Voor meer informatie ga naar: https://dnhs.nl/
We kennen het allemaal, die momenten op de dag dat je gedwongen wordt om te wachten. Het kan zijn in de file, in de rij voor de kassa, of in het bedrijfsrestaurant… of je wacht op input van iemand in je team. In de logistiek wordt het onde ...
Veel managers, leidinggevenden en staf-professionals vinden het leuk, lekker en bevredigend om vanuit hun expertise naar de eigen organisatie, andere organisaties en de ontwikkelingen in de markt te kijken. Helaas zie je dan maar een deel ...
Karin en Marischka gaan deze week dieper in op hoe je je eigen handelingsrepertoire uit kunt breiden door te leren van de beste. En dan wel de beste die jij kent op het specifieke stukje dat je wilt leren of beheersen. Niet om na te doen, ...
Deze aflevering van de DNHS podcast start met een mail die Marischka kreeg met de uitnodiging om een 5-daagse training mannelijk leiderschap te volgen. Foutje natuurlijk dat Marischka hem kreeg, want het event is alleen voor mannen. Om te ...
Op 1 mei vieren we de Dag van de Arbeid. We herdenken dat we op 1 mei 1890 wettelijk een 8-urige werkdag kregen. Dat was aan het einde van de industriële revolutie. 1 mei zou in 2025 – ten tijde van de digitale revolutie – wat ons betreft ...
Karin haalt een artikel uit het FD aan waarin verslag wordt gedaan over de nieuwe ontwikkeling dat beursgenoteerde ondernemingen de bonus van de top man/vrouw terug gaat vragen als blijkt dat er ongeoorloofd gedrag is vertoond. Dat leidt t ...
Deze aflevering staat klantloyaliteit centraal. En wat organisaties doen om loyale klanten te krijgen – van bestaande klanten loyale klanten te maken -, of juist bestaande klanten te ontmoedigen om loyaal te blijven. Aanleiding is het AFM ...
De snel veranderende en altijd in beweging zijnde wereld vraag nogal wat van onze organisaties. Want ergens een ontwikkeling missen kan het verschil zijn tussen blijven bestaan en succesvol zijn en ten onder gaan. Vaak denken we daarbij aa ...
In lijn met de aflevering van vorige week kijken Karin en Marischka deze week naar de rollen 3 en 4 van het middenveld en wat er in de actualiteit om ons heen aan aanleidingen zijn om ‘gas’ te geven op deze rollen. Want hoewel het Witte Hu ...
De wereld om ons heen is aan het veranderen – in de managementliteratuur hebben we het dan over een VUCA wereld. Niet alleen is er geopolitiek van alles aan de hand (verschuiving van macht op het economische wereldtoneel, oorlogen, handels ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.