Aflevering Alle Kinderen Moeten Leren Programmeren... Of Niet?

· Aflevering van de podcast: Leren wat ertoe doet

‘Leren wat ertoe doet’ - Podcast van Tijl Koenderink (Novilo en School of Understanding)Dé podcast voor professionals die nóg meer uit de begeleiding van kinderen willen halen - lessen uit onze praktijk toepasbaar in die van jou. Aflevering 8  : ‘Alle Kinderen moeten leren programmeren... of niet?‘In deze aflevering benadrukt Tijl Koenderink de moeilijkheden die ontstaan bij het vaststellen van één onderwijscurriculum, omdat de ideeën in de onderwijswereld veelzijdig en niet eenduidig zijn. Onderwerpen als het aanleren van metavaardigheden, persoonlijke ontwikkeling en levenshouding moeten wel een vaste plek krijgen in het onderwijsaanbod, aangezien dat onderwerpen zijn die elk kind in de toekomst nodig heeft en dat is het doel van onderwijs.Vraag: Hoe ziet jouw onderwijspakket eruit en wat zou je willen schrappen/ toevoegen aan dit pakket? Wat vind je daarnaast van het standaardpakket van Nederland en voegt dit genoeg toe aan wat de kinderen in de toekomst nodig hebben?Deel dat met me via Facebook of Twitter Wil je op de hoogte blijven van alle afleveringen of gratis een ‘live’ online training volgen kom dan naar lerenwatertoedoet.nl. Via social media kun je ook vragen stellen en misschien word je wel het onderwerp van een volgende aflevering. 

Leren wat ertoe doet

Leren wat ertoe doet

Gemaakt door: Tijl Koenderink Eerste aflevering: 20-11-2019

De podcast Leren wat ertoe doet heeft in totaal 22 afleveringen

Vorige aflevering

Hoe draag je op school bij aan welbevinden?

Hoe draag je op school bij aan welbevinden?

Maker: Tijl Koenderink Datum: 09-06-2019

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Alle Kinderen moeten leren programmeren... of niet?

Leren wat ertoe doet · 10-06-2019

00:00 06:33