In de zesde podcast van Leren Verbeteren zoomen we in op zicht op ontwikkeling en begeleiding en op de rol die leerlingbesprekingen hierbij spelen. Het herziene onderzoekskader, het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) en de weg naar inclusiever onderwijs maken het zicht hebben op ontwikkeling tot een steeds groter thema. Maar hoe volg je de ontwikkeling van leerlingen? En hoe organiseer je vervolgens de begeleiding die nodig is? Wat kun je als teamleider doen om dit aspect van onderwijskwaliteit goed te organiseren en hoe gebruik je leerlingbesprekingen om zicht op de leerling te versterken? En waar moet je dan op letten? We bespreken deze vragen met Leren Verbeteren-adviseur Math van Loo en promovendus en docent Nederlands Janneke Sleenhof. We horen hoe teamleider Egbert-jan Jonker het ‘beeld’ van de leerling centraal zet in de leerlingbesprekingen op het Roelof van Echten College. Daarnaast beschrijft teamleider Laura van Dasselaar hoe zij op RSG Magister Alvinus ervoor zorgt dat leerlingbesprekingen een standaard element in de week zijn en data bijdragen aan het gesprek dat over leerlingen wordt gevoerd. Leren verbeteren ondersteunt scholen in het voortgezet onderwijs bij het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Dit project wordt uitgevoerd door onderwijsadviesbureau B&T in opdracht van het ministerie van OCW. Voor de shownotes bezoek: www.projectlerenverbeteren.nl/podcasts
Gemaakt door: Leren verbeteren Eerste aflevering: 28-08-2022
De podcast Leren verbeteren podcasts heeft in totaal 14 afleveringen
Maker: Leren verbeteren Datum: 01-11-2021
Maker: Leren verbeteren Datum: 02-02-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.