Aflevering #24 | Kritische Blik Op Eigen Business

· Aflevering van de podcast: Koplopers | BNR

Wetgeving om duurzaam en maatschappelijk ondernemen te verplichten voor bedrijven, is in de maak. Hoe kritisch kijkt het bedrijfsleven momenteel op eigen kracht naar duurzame activiteiten? Liesbeth en Werner zoeken de balans tussen marketing en échte impact. Matthijs Visch is general manager bij Patagonia. Door bedrijfsactiviteiten open source te maken, delen zij hun duurzame kennis met de wereld. Met advertenties als 'don't buy this jacket' en het afstoten van grootafnemers op Wallstreet en Silicon Valley, bedrijft Patagonia regelmatig antimarketing.  Henk Jan Beltman heeft met Tony's Chocolonely de missie om de cacaoindustrie 100% slaafvrij te maken. Beltman schuwt geen kritische reflectie en pleit voor een suikertaks op zijn eigen product. Krijg dan de big choco maar eens mee. Je luistert Koplopers via bnr.nl en in onze app, maar ook op jouw favoriete podcastplatform! See omnystudio.com/listener for privacy information.

Speelgoedwinkel
Koplopers | BNR

Koplopers | BNR

Gemaakt door: Koplopers Eerste aflevering: 17-04-2022

De podcast Koplopers | BNR heeft in totaal 74 afleveringen

Vorige aflevering

#23 | Op naar een duurzaam kantoorpand

#23 | Op naar een duurzaam kantoorpand

Maker: Koplopers Datum: 26-01-2022

Volgende aflevering

#25 | De kunst van afval (her)gebruiken

#25 | De kunst van afval (her)gebruiken

Maker: Koplopers Datum: 09-02-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

#24 | Kritische blik op eigen business

Koplopers | BNR · 02-02-2022

00:00 00:23:54