Aflevering Digitale Transformatie Of Digitale Storm? Met Larissa Zegveld

· Aflevering van de podcast: Kennisnet-podcast

De samenleving maakt een digitale transformatie door en die transformatie heeft ook haar impact op het onderwijs. Wat zijn de komende jaren de meest urgente uitdagingen voor de onderwijssector? En aan welke antwoorden kunnen we denken? In deze podcast laat Larissa Zegveld, directeur-bestuurder Kennisnet, haar licht hierop schijnen.   In deze aflevering gaat Remco Pijpers in gesprek met Larissa Zegveld. Aan bod komt onder andere: - Stellen we de mens of de samenleving centraal in het ontwerpen van online systemen? - Hoe wil Nederland dat er wordt omgegaan met digitalisering in het onderwijs? - Big Tech, maar ook Big Overheid: welke data slaan we op om het leren te 'optimaliseren'? - Hoe gaan we om met data en welke waarden hechten we daaraan? - Mag het dashboard leidend zijn bij het bepalen van de prestaties van een leerling? "Het is misschien een wat ongewoon voorstel om middenin de digitale storm te pleiten voor een time-out, maar het is mijns inziens hard nodig." Sinds september 2021 is Zegveld directeur-bestuurder van Kennisnet. Ze heeft een achtergrond in de publieke sector en is gespecialiseerd in complexe digitale zaken die publieke waarden raken.

Speelgoedwinkel
Kennisnet-podcast

Kennisnet-podcast

Gemaakt door: Stichting Kennisnet Eerste aflevering: 19-11-2019

De podcast Kennisnet-podcast heeft in totaal 162 afleveringen

Vorige aflevering

'Het internet is stuk': een interview met Marleen Stikker

'Het internet is stuk': een interview met Marleen Stikker

Maker: Stichting Kennisnet Datum: 01-02-2022

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Digitale transformatie of digitale storm? met Larissa Zegveld

Kennisnet-podcast · 15-02-2022

00:00 38:01