Aflevering Pedagogische Tact In Een Digitale Context

· Aflevering van de podcast: Kennisnet-podcast

Wat betekent het om met tact en sensitiviteit in de klas te staan? En hoe kunnen leraren zich met pedagogische tact tot de digitale wereld van leerlingen verhouden? Aan de hand van het gedachtegoed van Max van Manen, een Canadese pedagoog, geven kenners Wouter Pols en Geert Bors in deze podcast antwoord op deze vragen.  Wouter Pols is onderzoeker, werkzaam bij het Kenniscentrum Talentontwikkeling, onderdeel van de Hogeschool Rotterdam. Hij doet onderzoek op het gebied van pedagogiek en heeft tal van boeken op zijn naam.  Geert Bors is hoofdredacteur van het Mensenkinderen, tijdschrift voor en van het Jenaplanonderwijs. Maar hij is ook werkzaam bij het NIVOZ en vertaler van het boek ‘Weten wat te doen wanneer je niet weet wat te doen’ van Max van Manen. Deze podcast is onderdeel van de reeks 'Onder pedagogen'. Eerder spraken we, in het licht van digitale geletterdheid, over onder meer Rudolf Steiner, Janusz Korczak en Maria Montessori. 

Speelgoedwinkel
Kennisnet-podcast

Kennisnet-podcast

Gemaakt door: Stichting Kennisnet Eerste aflevering: 19-11-2019

De podcast Kennisnet-podcast heeft in totaal 162 afleveringen

Vorige aflevering

Hoe meten we digitale geletterdheid bij leerlingen?

Hoe meten we digitale geletterdheid bij leerlingen?

Maker: Stichting Kennisnet Datum: 27-08-2019

Volgende aflevering

De filosofie van De Transformatieve School

De filosofie van De Transformatieve School

Maker: Stichting Kennisnet Datum: 08-10-2019

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Pedagogische tact in een digitale context

Kennisnet-podcast · 03-09-2019

00:00 37:36