Een van mijn klanten vroeg: "Moet je aan al je klanten evenveel aandacht besteden?" Het voor de hand liggende antwoord is: het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Soms kan er in vijf minuten heel veel gebeuren, en in een half ...
Dagelijkse inspiratie en tips ondernemende coaches en coachende ondernemers, die kiezen voor Joy First. https://www.janetvandijk.nl
Een van mijn klanten vroeg: "Moet je aan al je klanten evenveel aandacht besteden?" Het voor de hand liggende antwoord is: het gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit. Soms kan er in vijf minuten heel veel gebeuren, en in een half ...
Vandaag gaat het over investeren in jezelf als coach. In je coachingstechnieken, vaardigheden, tools, hoe jij het ook wilt noemen. Stilstand is immers achteruitgang. Om te groeien zul je ook een betere coach moeten zijn. We zijn meestal we ...
"Ik baal er zo van dat er zoveel negativiteit in de groep is", zei een coach laatste tegen me. "Vaak begint iemand te klagen over dat het allemaal niet snel genoeg gaat, bijvoorbeeld, en voor je het weet komt iedereen met een soortgelijk n ...
"Besluiteloosheid is de dief van mogelijkheden", zei Cicero, heel lang geleden. Hoe kan jij een klant helpen die maar blijft twijfelen, die steeds maar geen besluit kan nemen? Allereerst: volgens Human Design nemen we allemaal op een ander ...
Je verantwoordelijkheid nemen, maar onthecht zijn van het resultaat van je klant. Het is best een grote uitdaging. In deze aflevering gaat het over waarom het toch goed is om achterover te leunen. En ik trek een kaartje voor jou als luiste ...
Aan het begin van mijn theatrale lezing 'De Grote Ontregelshow' krijgt het publiek elastiekjes. Het is de bedoeling om die om je pols te doen en om het elastiekje elke keer tegen je huid te laten knallen als je een negatieve gedachte hebt. ...
Klant A doet niets. Klant B reageert helemaal nergens meer op. Een andere coach klaagt over klant C: vandaag weer 15 mailtjes van haar in mijn inbox! Hoe ga je om met ingewikkelde, lastige, achterblijvende klanten is de meest voorkomende vr ...
Mag of moet je nu wel of niet adviezen geven aan je klanten? Het antwoord ligt - leuk zeg - ergens in het midden. Klanten komen bij je, omdat ze weten dat je goede tips geeft, dat je een expert bent, dat je veel ervaring hebt, dat je iets ...
Er zijn soms thema’s die ineens bij iedereen lijken te spelen. Bij jezelf, bij je klanten, bij de klanten van klanten. Pas was het ‘angst’. In de zin van: bang zijn. Dingen niet doen, calls uitstellen, geen motivatie voelen. En dan ontdekke ...
Natuurlijk kun je als businesscoach kiezen voor een coachopleiding bij een ‘instituut’ om je coachskills verder te ontwikkelen. Het grote voordeel van Hollands Next Top Coach is dat je leert ‘on the job’. Deze ‘opleiding’ is speciaal gemaak ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.