Veel musea willen graag nieuw en vooral jonger publiek trekken. Die vraag is voor WO2 musea- en instellingen misschien nog urgenter. Al is het omdat uit onderzoek blijkt dat jongeren, en dan vooral met een bi-culturele achtergrond, weinig weten van de Holocaust. Maar jongeren, generatie Y of Z (14-37 jaar) ontwijken massaal de oorlogsmusea. In deze podcast onderzoeken potentiële nieuwe bezoekers en de WO2-musea waar het mis gaat en hoe en waar ze elkaar wèl kunnen vinden. Met reportages van een mini-hackathon, opgezet voor het innovatietraject getiteld 2ndWorld van SMH40-45, waar middels Design Thinking nieuwe concepten en prototypes worden bedacht.
Gemaakt door: 2ndWorld Eerste aflevering: 27-02-2023
De podcast In 365 dagen Succesvol Innoveren met Erfgoed heeft in totaal 9 afleveringen
Maker: 2ndWorld Datum: 16-02-2023
Maker: 2ndWorld Datum: 26-04-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.