Glenn van der Burg sprak met Eva Amsterdam van Coca-Cola tijdens impact. Coca-Cola verkoopt per dag ruim zeven miljoen consumpties frisdrank in Nederland. Vanwege de hoeveelheid plastic verpakkingsmateriaal die de multinational in omloop brengt, wordt ze vaak met argusogen bekeken. Wat de maatschappij verwacht en wat het bedrijf wil bereiken, komt echter steeds dichter bij elkaar dankzij robuuste duurzaamheidsdoelstellingen. Het gebruik van alleen nog gerecycled plastic in 90% van alle verpakkingen resulteert al in een forse CO2-besparing en volgend jaar is de fabriek CO2-neutraal. Deze stappen zijn onderdeel van de ambitie om in Nederland in 2040 over de hele waardeketen klimaatneutraal te zijn. Welke innovaties gaan hieraan bijdragen? Waar zitten de uitdagingen en hoe motiveert het bedrijf consumenten om hieraan bij te dragen? Glenn van der Burg ging hierover in gesprek met Eva Amsterdam, duurzaamheidsmanager bij Coca-Cola.
Gemaakt door: People Power Podcasting Eerste aflevering: 02-10-2022
De podcast Impact Podcast heeft in totaal 142 afleveringen
Maker: People Power Podcasting Datum: 08-09-2022
Maker: People Power Podcasting Datum: 15-09-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.