Waarom doen we eigenlijk gebruiksverkennend onderzoek - het leren over gebruik, gebruikers en de omgeving waarin ze bewegen? Wat is het belang ervan, wat kun je ervan leren, en waar moet je op letten bij het opzetten? Daarover praten we met Emmeliek Harren-Preijde, hoofd customer experience (CX) bij internationale treinreisverkoper Eurail/Interrail. We hebben het over onderzoek doen voor inspiratie en informatie, de kracht van de klantreis en waarom zelf doen en zien zoveel belangrijke inzichten geeft. Meer lezen/zien: - Emmeliek op LinkedIn over de familiarization-trip die ze samen met haar team maakte. - Hier meer over het fenomeen fam-trip, afkomstig uit de tourismebranche om een product (een reis, hotel, etc.) dat je gaat verkopen te leren kennen - De Sony MDR-G61, de eerste koptelefoon met een nekband, ontwikkeld naar aanleiding van de observatie van een medewerker van Sony. Verhaal is terug te vinden in het boek Sony: Digital Dreams - The Work of the Sony Design Center van Paul Kunkel. - Informatie over het bedrijf Eurail/Interrail. Grote dank aan Jort Huinink voor de montage en mix!
Gemaakt door: Jasper van Kuijk en Ianus Keller Eerste aflevering: 07-02-2025
De podcast Hoe Makkelijk Kun Je Het Maken? - De Podcast heeft in totaal 10 afleveringen
Maker: Jasper van Kuijk en Ianus Keller Datum: 11-03-2025
Maker: Jasper van Kuijk en Ianus Keller Datum: 25-03-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.