Waarom kiest een topspeler als Harry Kane ineens voor Skechers aan zijn voeten in plaats van de traditionele merken als Nike en Adidas? In deze aflevering van Grof Geld duiken we in de wereld van voetbal endorsement deals en ontdekken we hoe het historische duopolie van Nike en Adidas langzaamaan afbrokkelt. We namen deze aflevering op voor het vertrek van NIKE-CEO John Donahoe. Zijn aangekondigde afscheid en het aanstellen van oud-stagiair Elliott Hill zorgde direct voor een stijging van de aandelen van het bedrijf. Van de vroege, zware voetbalschoenen van de 19e eeuw tot de miljoenencontracten van vandaag de dag: wat maakt dat steeds meer spelers kiezen voor alternatieve merken, en wat zegt dat over de toekomst van voetbal en sportmarketing? Sam blijkt helemaal niks te hebben met voetbalschoenen, Perre snapt daar dan weer helemaal niks van. En hoe belangrijk zijn voetbalschoenen voor Kos? Dit was de laatste aflevering van Grof Geld voor dit seizoen. Op 19 november zijn we er weer! Luister naar Grof Geld en hoor hoe de skybox de staantribune beïnvloedt! - Grof Geld is een podcast van Dag en Nacht Media voor Podimo. - Rimer London is verantwoordelijk voor de keiharde tune. - Blood in Blood out maakte het fantastische Grof Geld-shirt. - Volg Grof Geld, Sam en Perre op Instagram! Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: Dag en Nacht Media Eerste aflevering: 22-04-2024
De podcast Grof Geld heeft in totaal 26 afleveringen
Maker: Dag en Nacht Media Datum: 17-09-2024
Maker: Dag en Nacht Media Datum: 19-11-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.