Joost Schellevis is sinds een jaar redacteur bij de NOS waar hij verhalen maakt over technologie en maatschappij. Noem hem een soort brug tussen de oude en de nieuwe media. Hoe is het eigenlijk om voor een publieke omroep over de door grote ...
Laurens de Knijff en David Linssen onderzoeken met designers, denkers en doeners hoe we fundamenteel betere digitale producten kunnen maken. Beter voor ons als mens én beter voor de wereld. Want nu de Singularity is afgelast en de zelfrijdende auto's het voor gezien houden, zullen we zelf de puinhoop moeten opruimen. Een vrolijke podcast over fundamentele twijfels en rechtlijnige overtuiging, de impact van tech op onze levens en ongelofelijk veel onbedoelde bijeffecten. Elke twee weken verse inzichten van slimme mensen. 100% vrij van hype en wensdenken.
Joost Schellevis is sinds een jaar redacteur bij de NOS waar hij verhalen maakt over technologie en maatschappij. Noem hem een soort brug tussen de oude en de nieuwe media. Hoe is het eigenlijk om voor een publieke omroep over de door grote ...
Hoe leer je het gedrag van je klanten te analyseren? En hoe gebruik je die inzichten om nieuwe producten of diensten te bedenken en te ontwerpen? Hoe doen bedrijven als Vodafone en Danone dat? Geke van Dijk is strateeg, interactieontwerper ...
Werk je aan —digitale— producten, dan mag je deze Glitch niet missen! Als columnist in de Volkskrant, als assistent professor aan de TUDelft én in z’n eigen cabaretprogramma, Jasper van Kuijk kan zich mateloos opwinden over het gebrek aan ...
Hij won een designcompetitie van Apple en werkte daarna aan telefooncellen en stadsmeubilair. Opgeleid als industrieel vormgever werd Ianus Keller een van de eerste interactieontwerpers van Nederland. Toen hij afstudeerde was hij nog op zoe ...
"Moderne organisaties willen op gelijke voet staan met hun publiek. Maar meestal staan ze langs de zijlijn als ouders op een schoolfeest.” Jeroen Disch, Design Director bij grrr.nl vertelt hoe hij het publiek van z’n opdrachtgevers wel cen ...
Elk bedrijf wordt een softwarebedrijf. Ook Schiphol dat zo geworteld is in asfalt en beton. Albert van Veen raakt niet uitgepraat over hoe technologie het leven van de luchtvaartreiziger makkelijker gaat maken. Of zoals hij het zelf zegt: ‘ ...
Wie wil er eigenlijk nog winkelen als alles online te krijgen is? En hoe kunnen merken zich daar nu op voorbereiden. Freek Claessens is niet een traditionele architect. Onder het motto people, space, design lijkt zijn bureau claessens-erdma ...
Rosanne van der Stam is strategy consultant bij BlinkLane (http://www.blinklane.com)en een fanatiek voorstander van agile werken. De afgelopen twee jaar hielp ze grote organisaties als Philips, Jumbo en Schiphol om de omslag te maken naar d ...
Hoe vertel je een verhaal met geluid? Vincent de Koning is geluidsontwerper en mede-oprichter van Big Orange Music (http://www.big-orange.nl), een creatieve audiostudio in Amsterdam en Utrecht. We hebben het over de zin en onzin van VR, ov ...
Laurens de Knijff van Clever Lions http://cleverlions.com adviseert redactionele organisaties over het gebruik van analytics en big data. Daarnaast werkt hij met z'n ontwikkelteam hard aan hun eigen product: SmartOcto. We praten over de zin ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.