Profvoetballer Redouan El Yaakoubi profileert zich als weldoener voor kinderen in achterstandswijken. Maar achter de schermen van zijn stichting Durf te Dromen stroomde al minstens een miljoen euro naar een commerciële bv, blijkt uit onderz ...
Follow the Money is een journalistieke beweging met een glashelder doel: onderzoek doen naar mensen, systemen en organisaties die zich (financieel-economisch) misdragen en daarmee schade aanrichten aan grote groepen in de samenleving. Ons wapen: radicaal onafhankelijke onderzoeksjournalistiek. Follow the Money is daarbij ons redactionele Leitmotiv. Tegelijk willen we ook constructief mogelijke oplossingen in beeld brengen. Breken en bouwen. Samen met onze (toekomstige) leden gaan we Nederland eerlijker én beter maken.
Profvoetballer Redouan El Yaakoubi profileert zich als weldoener voor kinderen in achterstandswijken. Maar achter de schermen van zijn stichting Durf te Dromen stroomde al minstens een miljoen euro naar een commerciële bv, blijkt uit onderz ...
Bijna niemand weet van het bestaan van exclusieve genootschappen in ons land waar de economische, politieke en culturele elite elkaar ontmoet. Tijdens etentjes netwerken ze daar met elkaar ‘onder gelijken’. Bas van Beek en Birte Schohaus sp ...
Eelke van Ark, een van de journalisten van het eerste uur bij FTM, verlaat de redactie. Voordat ze de deur echt achter zich dicht doet, vertelt ze aan de hand van drie onderzoeken die zij de afgelopen dertien jaar heeft gedaan welke opzienb ...
Artiesten en schrijvers zijn opgeschrikt door onderzoek van Henk Willem Smits en Remy Koens. Wat is er aan de hand: het Amerikaanse private equity-bedrijf KKR heeft zich zonder ruchtbaarheid ingekocht in festivals en uitgeverijen. Hoe is da ...
Albert Heijn was te gast in politiek Den Haag, om te verklaren waarom onze boodschappen zo duur zijn. De supermarkt wees erop dat je voor een goed inzicht álle producten met elkaar moet vergelijken. Journalist Vincent Verweij vroeg bij AH e ...
Lise Witteman van Follow the Money’s Bureau Brussel deed eigenlijk onderzoek naar allerlei andere zaken, toen ze wel erg vaak de naam David Sainsbury tegenkwam. Ze ontdekte dat deze Britse baron, erfgenaam van de supermarktketen Sainsbury's ...
Wanneer er in de Europese Unie grote bouwprojecten van de grond moeten komen, vinden commerciële banken die vaak te riskant. Daarom is de Europese Investeringsbank opgezet, die miljarden aan ziekenhuizen, waterleidingbedrijven en andere ess ...
Voedingsbedrijven als Nestlé en Unilever spelen handig in op de hype rond het afslankmiddel Ozempic. Deze bedrijven bieden ‘speciale’, bewerkte producten die goed zouden passen in een dieet. Mathilde de Jeu en Irene van den Berg van The Inv ...
In uniform en met een wapen op de foto op Tinder. Enigszins begrijpelijk als trotse militair, maar niet handig als je bedenkt dat via die app gemakkelijk je identiteit, functie en reisbewegingen te volgen zijn. Datajournalist Martijn Reuver ...
Hoenderloo was decennialang een bekende opvangplek voor jongeren die niet meer thuis konden wonen. Nu staat er een projectontwikkelaar aan het roer die de panden verhuurt aan een samenraapsel van zorgbedrijven. Jongeren wonen samen op het t ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.