Aflevering Fontys Blended Learning - #22 Evidence Based Technologie Inzetten In Het Onderwijs

· Aflevering van de podcast: Fontys Blended Learning

In deze aflevering praten we met Esther van der Stappen, lector digitale didactiek, en Jurjen Ophuis, onderzoeker bij lectoraat digitale didactiek en docent. Zij zijn werkzaam bij Avans Hogeschool. Het gesprek gaat over het evidence based inzetten van technologie, onderzoek naar blended leren en over een pas ontwikkeld spel. Esther: “Om het gesprek te voeren over de rol van technologie in het onderwijs en de rol van onderwijsprofessional en de student en de perfecte balans daartussen, hebben we vanuit het lectoraat een blended spel ontwikkeld, ‘Best of Both Worlds’.  Er zitten onder andere kaartjes in met qr codes naar bijvoorbeeld een filmpje waarin Jurjen iets over quizzen vertelt.” Jurjen: “Uit onderzoek blijkt dat niet alle vijf de stappen van formatief toetsen even goed worden gedaan door docenten. We hebben een handreiking gemaakt met tips hoe docenten op een effectieve manier digitale quizzen kunnen inzetten om wel die vijf de stappen te doorlopen.”  Meer weten over Blended Learning (bij Fontys) kijk dan op www.fontys.nl/blendedlearning

Speelgoedwinkel
Fontys Blended Learning

Fontys Blended Learning

Gemaakt door: Fontys Hogeschool Eerste aflevering: 13-05-2023

De podcast Fontys Blended Learning heeft in totaal 43 afleveringen

Vorige aflevering

Fontys Blended Learning - #21 Toepassen van blended learning

Fontys Blended Learning - #21 Toepassen van blended learning

Maker: Fontys Hogeschool Datum: 10-01-2024

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Fontys Blended Learning - #22 Evidence based technologie inzetten in het onderwijs

Fontys Blended Learning · 24-01-2024

00:00 00:26:02