De omgeving waarin kinderen en jongeren opgroeien, zoals hun gezin, school en buurt, is enorm divers. Hoe kom je als pedagoog tot een opvoedadvies op maat waarin je rekening houdt met deze diversiteit? Welke voordelen en risicofactoren bre ...
Bij de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB) wordt veel onderzoek gedaan naar maatschappelijke en gedragswetenschappelijke vraagstukken. Door middel van deze podcast serie maken we deze kennis toegankelijk voor geïnteresseerde burgers, bestuurders, professionals, studenten en collega onderzoekers. Meeting the Future Society. De diversiteit van de faculteit reflecteert zich in de varieteit aan onderwerpen die op deze podcast serie te vinden is. [incl DPECS Podcast serie met verhalen over wetenschappelijke ontwikkelingen bij psychologie en pedagogische wetenschappen) At the Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB) a lot of research is done on social and behavioral science issues. Through this podcast series, we make this knowledge accessible to interested citizens, administrators, professionals, students, and fellow researchers.
De omgeving waarin kinderen en jongeren opgroeien, zoals hun gezin, school en buurt, is enorm divers. Hoe kom je als pedagoog tot een opvoedadvies op maat waarin je rekening houdt met deze diversiteit? Welke voordelen en risicofactoren bre ...
The relationship between politics and society has changed dramatically. Western societies are characterised by a new political culture. Voters and parties increasingly focus on hotly contested issues such as national identities, ethnic div ...
Nergens anders maakt een goede leraar meer impact dan in de grote stad! Maar wat is goed onderwijs en wat is een goede leraar in de grote stad? Hoe leren en ontwikkelen kinderen? En hoe vernieuw je onderwijs? Als deze vraagstukken je aansp ...
Kayla is werkzaam als onderzoeker bij het SYNC lab wat onderdeel is van onze afdeling. Hier werkt zij aan haar proefschrift over welzijn en hersenontwikkeling bij jongeren en jongvolwassenen. Specifiek richt zij zich op de individuele vers ...
Een ‘sense of belonging’ ervaren in het hoger onderwijs is voor alle studenten van groot belang. Als studenten meer sense of belonging in het hoger onderwijs ervaren, kan dit hun motivatie, kwaliteit van interacties met docenten en medestu ...
What does the gender gap in academia look like? How is it experienced? And what does it entail? Ph.D. candidate Daphne den Helden and professor Hanan El Marroun, the president of VENA (Erasmus MC network of women academics), joined us to e ...
Hoogleraar Brein & Cognitie Diane Pecher en Universitair Docent Organisatiepsychologie bundelen hun krachten en doen experimenteel onderzoek naar de relatie tussen geheugen en stereotypen over oudere werknemers. Wat zijn stereotypen? W ...
Agile teams, wat zijn dat nu precies? Universitair docent Organisatiepsychologie Melissa Twemlow legt het uit aan de hand van de metafoor van Newton’s pendel. Melissa doet onderzoek naar proactief gedrag in agile teams en de reacties van t ...
In deze aflevering spreken we met bijzonder hoogleraar Annemiek Harder over de jeugdzorg. Haar onderzoek focust zich op de succesfactoren van jeugdzorg; wat werkt er nu wel en wat niet? Ze vertelt over de behandelmodule Up2U die ze heeft o ...
Can everyone do something to facilitate inclusion and belonging in their surroundings? Yes, we can! In this episode, we will introduce a highly effective skill called ‘active listening’, which stems from the field of psychology to understa ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.