Als je goed wilt verkopen, moet je een beroep doen op het reptielbrein van mensen. Je moet ze overtuigen om te kopen, schaarste creëren. Maar is dat wel zo? Kan marketing alleen vanuit schaarste? Hoe zou het zijn als je het anders doet? Hoe ziet marketing vanuit overvloed er uit? En welke bekende grote bedrijven hebben gewerkt met marketing vanuit overvloed en waren daarmee succesvol? Wist je dat marketing vanuit schaarste gevolgen heeft voor jou zelf, als marketeer. Ken je dat gejaagde, onrustige gevoel? Alsof je nooit genoeg hebt, nooit voldaan ben? Doe je marketing vanuit schaarste, dan is dat gevoel niet toevallig: het is een gevolg van de marketing-methode die je hebt gekozen. Je oogst en ervaart wat je zelf hebt gezaaid: schaarste. Gelukkig kan het ook anders. Je kunt kiezen voor marketing vanuit overvloed. Dat is marketing waarmee je verbinding voelt: met jezelf, je klanten, de wereld om je heen. Je vecht niet langer met anderen om een partje van de taart, maar gaat samen taarten bakken. Zo is er meer dan genoeg, voor jou en mij, voor iedereen. Hoe herken je schaarste-marketing? Hoe werkt die marketing vanuit overvloed? Dat ontdek je in de aflevering van 'Een zaak van Energie' van deze week. VRAGEN VAN LUISTERAARS: + Wat kun je doen tegen overprikkeling van indrukken door mensen, media en reclame. Bijvoorbeeld: in winkels tijdens de corona-periode, maar ook overprikkeling door reclame op facebook en op nieuwssites? Zijn er media zonder reclame? + Sommige mensen pikken makkelijk prikkels van andere mensen op of menen te voelen wat zij voelen. Zelfs van mensen die met foto's in media staan. Wat kun je daar tegen doen?
Gemaakt door: Ellen de Lange-Ros - Zacht Werken Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast Een zaak van energie heeft in totaal 16 afleveringen
Maker: Ellen de Lange-Ros - Zacht Werken Datum: 04-05-2020
Maker: Ellen de Lange-Ros - Zacht Werken Datum: 18-05-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.