Ecommerce-platforms zijn de laatste jaren steeds populairder geworden en met die groei komt een nieuwe manier van winkelen voor consumenten. Platforms zoals Bol.com en Amazon Prime hebben een abonnee/loyaliteitsplatform geïmplementeerd, waarmee klanten zich kunnen abonneren op een service die voordelen biedt zoals gratis verzending, exclusieve aanbiedingen en vroegtijdige toegang tot producten. Dit type loyaliteitsprogramma is steeds populairder geworden onder ecommerce-platforms, omdat het niet alleen de klant, maar ook het platform ten goede komt. Door exclusieve aanbiedingen en gratis verzending te bieden, zijn klanten meer geneigd om naar het platform terug te keren voor hun volgende aankoop. Bovendien kunnen platforms door vroegtijdige toegang tot producten hun verkoop verhogen door klanten de gelegenheid te geven nieuwe producten te kopen voordat ze beschikbaar zijn voor het algemene publiek. Een andere trend die in ecommerce is ontstaan, is het abonnementsmodel, waarbij producten op een terugkerende basis worden aangeboden. Dit kan worden gezien in producten zoals ondergoed, vitaminen en andere persoonlijke verzorgingsproducten. Door deze producten op abonnee-basis aan te bieden, kunnen klanten een consistente voorraad van deze producten hebben zonder zich zorgen te maken over het opraken of het onthouden om opnieuw te bestellen. Dit model heeft ook voordelen voor de bedrijven, omdat het hen een constante stroom van inkomsten biedt en hen in staat stelt hun verkoop beter te voorspellen. Bovendien kunnen bedrijven door een terugkerende inkomstenstroom beter plannen voor de toekomst en investeren in nieuwe producten en technologieën. Over het algemeen worden het abonnee/loyaliteitsplatform en het abonnementsmodel steeds populairder in ecommerce, omdat ze voordelen bieden voor zowel de klant als het platform. Naarmate de technologie zich blijft ontwikkelen en meer mensen zich wenden tot ecommerce voor hun aankoopbehoeften, is het waarschijnlijk dat we meer platforms en producten zullen zien die deze modellen adopteren in de toekomst. Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen.
Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen
Maker: eCommerce Lessen Datum: 17-01-2023
Maker: eCommerce Lessen Datum: 24-01-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.