Aflevering Ecommerce Lessen - Les 48 : Authentieke Connectie Met Je Doelgroep Via Vloggen

· Aflevering van de podcast: eCommerce Lessen

Wat is vloggen? Waarom maakt vloggen authentiek? Hoe creeër je vertrouwen? Waarom is video is populair? Denk aan ondertiteling. Hoe lang is een goede vlog? Waarop moet je letten met een vlog. Dries: We gaan het hebben over vloggen. Wat is vloggen Alexis? Alexis: In een eerdere les hebben we het al eens gehad over bloggen. Dit kwam van weblog, een soort dagboek wat je bijhoud. En nu komt de v erbij van video, het is dus een videodagboek wat je bijhoud. We zullen voornamelijk focussen op zakelijk vloggen want we zijn ecommerce ondernemers. Waarom video? Mensen houden ervan om naar video’s te kijken. Mensen lezen steeds minder en kijken veel liever naar een video. Het helpt ook om de boodschap die je hebt makkelijk te vertegenwoordigen. Ten opzichte van het geschreven woord zorgt video voor een betere vertrouwensband want de mensen kunnen je zien. Wat ook leuk is aan het videoformaat is dat je dingen kan tonen, je kan bijvoorbeeld een product laten zien. Met video kan je eigenlijk heel veel dingen doen, die je met geschreven tekst niet kan doen. Vanuit het branding perspectief kan je er een leuk logo inzetten of een leuk muziekje op de achtergrond. Het werkt ook goed voor je SEO. Dries: Waarom zou je als webshop een vlog moeten starten? Veel webshops zijn onpersoonlijk en werken vaak met stock foto’s, heel afstandelijk naar je doelgroep. Wil je je doelgroep dichter naar je toe trekken, dan is een vlog waanzinnig belangrijk. Want dan kan je natuurlijk je gezicht laten zien, wat achter de webshop schuilt. Maak het allemaal persoonlijker en interessanter. Plaats het op YouTube, want na Google is het de grootste zoekmachine van de wereld. Plaats het op Instagram of Facebook. Al deze filmpjes zijn leuke extra content die je social media kanalen kunnen versterken. Alexis: Het is ook afhankelijk van hoe je het inricht. Je kan meer vanuit de bedrijfstak vloggen of je kan de vlog persoonlijker maken vanuit het ondernemersperspectief. Dan kan je een stukje inkijkje geven in wat er eigenlijk gebeurt achter de schermen van een grote webshop. Dat kan ook gelijk een tool zijn om nieuwe medewerkers te gaan werven. Een video geeft in een paar minuten een heel ander beeld dan een stukje tekst doet. Daarmee wil ik niet zeggen dat bloggen niet meer belangrijk is, want het is zeker nog heel belangrijk. Dries heeft een tijd geleden een podcast opgenomen met Lieke van der Plas over zakelijk vloggen. Luister & leer alles over zakelijk vloggen.

Speelgoedwinkel
eCommerce Lessen

eCommerce Lessen

Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022

De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

eCommerce Lessen - Les 48 : Authentieke connectie met je doelgroep via vloggen

eCommerce Lessen · 03-01-2022

00:00 00:09:26