Aflevering Ecommerce Lessen - Les 43 : Winnen Met Testimonials

· Aflevering van de podcast: eCommerce Lessen

Wat is een testimonial? Waaraan moeten testimonials voldoen? Welke vormen van testimonials, geschreven, gesproken, video werken het beste? Wat moet er in een testimonial staan? Waarom werken testimonials? Hoe krijg je testimonials? Waarom zouden klanten jou hiermee helpen? Dries: We gaan het hebben over testimonials. Wat is een testimonial eigenlijk? Is het een getuigenis, een endorsement, een aanbeveling of een getuigschrift? Het is eigenlijk een beetje allemaal van hetzelfde. Een testimonial is eigenlijk een verklaring van een klant over zijn positieve ervaring met jouw product. Testimonials kunnen zowel korte als lange verhalen zijn. Ze bestaan meestal uit geschreven teksten, maar tegenwoordig kom je ze ook tegen in audio of video uitleg. Wil jij nog wat aanvullen? Want er is best wel veel over te vertellen. Alexis: Testimonials, zeker als het geschreven is. In principe ga je naar je klant toe en ga je vragen of ze een testimonial voor je kunnen maken. Als je het hebt gecheckt met AVG en hij of zij gaat akkoord met zijn naam eronder, dan heb je een leuk stukje tekst met een naam er onder. Je kan daar makkelijk blokjes in veranderen, niemand die het echt door heeft, behalve dan dat het niet ethisch is. Daarom is audio en video anno nu, zeer relevant. Zeker in tijden waar fake news de wereld rond gaat. Bij video’s is het een stuk moeilijker om dat te verdraaien of veranderen. Het komt ook veel authentieker over. In dit geval moeten de mensen wel een video opnemen en dan komen ze met hun gezicht op je website te staan. Dit zijn wel dingen die je moet overwegen. Als je het voor elkaar kan krijgen, dan ben ik zeker voorstander voor de video. Dat is veel natuurgetrouwer. Het kan echt helpen in de betrouwbaarheid van je webshop. Dries: Als je dan als consument naar een webshop gaat en je ziet een aantal video’s met reviews, als jij een product gaat kopen, hoeveel van die video reviews ga je bekijken? Alexis: Sowieso 1 of 2 en dan natuurlijk wel de meest recente. Zeker als je het over een paar jaar verspreid, dingen veranderen, bedrijven veranderen. Ik kijk meestal naar de laatste, dat is het meest recent. Dan geeft het een getrouw beeld van hoe het ervoor staat. Zeker in commerce wil je vertrouwen wekken, je wil een betrouwbare partij zijn. Als je een aantal klanten hebt die je op die manier willen helpen, is dat dan ook wel iets waar je iets tegenover kan zetten. Volledige Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen

Speelgoedwinkel
eCommerce Lessen

eCommerce Lessen

Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022

De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen

Vorige aflevering

eCommerce Lessen - Les 42 : Etsy als aanvullende webshop kans

eCommerce Lessen - Les 42 : Etsy als aanvullende webshop kans

Maker: eCommerce Lessen Datum: 13-12-2021

Volgende aflevering

eCommerce Lessen - Les 44 : Wat is bloggen

eCommerce Lessen - Les 44 : Wat is bloggen

Maker: eCommerce Lessen Datum: 17-12-2021

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

eCommerce Lessen - Les 43 : Winnen met testimonials

eCommerce Lessen · 15-12-2021

00:00 00:12:25