Wat voor type influencers zijn er? Is dit geschikt voor b2c - b2b? Wat is een cameo? Zou je meer dan 1 influencers kunnen en moeten gebruiken? Wat kun je met het fenomeen unboxing? Dries: We gaan het hebben over influencers. Influencers kunnen heel erg handig zijn om je product of diensten te promoten. Je kan ze vooral vinden op YouTube of Instagram. Op Tick Tock zie je tegenwoordig ook heel veel influencers. Ze zeggen wel eens dat ik een influencer ben op LinkedIn. Ik heb 12.000 volgers op LinkedIn en als ik wat zeg in mijn doelgroep wordt het best wel serieus genomen. Soms wordt ik wel eens benaderd of ik dat wil doen. Eigenlijk doe ik hier niet aan mee omdat ik het niet belangrijk vindt en er geen verdienmodel uit wil halen. Maar misschien verandert dat wel in de toekomst. Alexis: Dat is een mooi voorbeeld. Je hebt influencers die zich meer focussen op het commerciële aspect. Maar je hebt ook influencers die zich meer richten op dienstverlening. De influencers zijn tegenwoordig meer B2C georiënteerd. Het zou mij niet verbazen dat ze in de toekomst ook meer in de B2B zullen verschijnen. Wat ook een aardig platform is, is YouTube, daar zitten ook best wel wat influencers op. Je hebt de unpacking format, mensen die al een influencer zijn en om die reden verschillende producten opgestuurd krijgen om ze dan te openen in een YouTube video. Dat is het mooie voor jou als eigenaar. Over het algemeen is het iemand met verstand van zaken, die gaat kijken naar jouw product. Dus hierdoor krijg je een inzicht hoe mensen jouw producten of diensten gaan ervaren. Volledige Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen
Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen
Maker: eCommerce Lessen Datum: 29-11-2021
Maker: eCommerce Lessen Datum: 03-12-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.