Wat is headless ecommerce? Hierin gaat het om back-end en front-end die los gekoppeld worden. Waarom zou je dit opzetten? Hoe kan headless ecommerce omzetverhogend werken? Wanneer kun je dit het beste gaan opzetten? Dries: Wat is headless ecommerce? Eigenlijk is het heel simpel, je hebt een front end en een back end, en deze twee ga je splitsen. De back end is de plaats waar je al de data opslaat van je klanten, producten, foto’s en noem maar op. Waarmee je je logistiek mee kan managen. De voorkant is wat de consument ziet. Dat is eigenlijk gescheiden van je webshop. Alexis: Dus eigenlijk ben je niet meer gelimiteerd door de SaaS oplossingen. Dus je hebt je vrijheid weer. Dries: Klopt, je kan weer alles maken wat jezelf wil. Shopify bijvoorbeeld, heeft een mooie achterkant en alles werkt optimaal. Je kan je klanten geautomatiseerd mails sturen, je kan de betaling ontvangen, je kan er productfoto’s bij zetten, uitleg geven over je producten. Maar hoe je al die informatie aan de voorkant kan laten zien, dat kan je niet helemaal zelf bepalen met headless ecommerce. Alexis: Wat voor mij erg belangrijk is, uiteindelijk de ervaring van de mensen om een keuze te maken of ze met jou in zee gaan, dat doen ze aan de voorkant. Aan de achterkant is het een soort van sanity check. Als jij voor een schuifdeur staat dan verwacht je dat die open gaat en je verwacht dat de winkel schoon is en dat alles er is. Dat is verwachting, dat is eigenlijk de back end kant. De voorkant moet er gewoon mooi en fijn uitzien en dat je daar op een goede manier geholpen wordt om een probleem op te lossen. Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen
Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen
Maker: eCommerce Lessen Datum: 24-11-2021
Maker: eCommerce Lessen Datum: 29-11-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.