Wat is een call to action. Hoe richt je dit in op jouw pagina'? Waarom moet je letten? Welke call to actions werken wel en wanneer werkt het niet. Dries: Onlangs zat ik met een stagiaire te praten dat ik in elk bericht of in elke post en alles wat we doen, dat daar een call to action in zit. Tot mijn verbazing wist zij niet wat een call to action was. Dat is dan een marketing/ecommerce student die daarvoor aan het studeren is. Kwalijke zaak, want in alles wat je doet moet een call to action in zitten. In je website, in je nieuwsbrieven, in je social media. Alles wat je doet moet een reactie uitlokken. Wat is in jouw ogen een call to action? Alexis: Wat Dries al terecht zegt, het kan een tekst zijn, het kan een link zijn, het kan een plaatje zijn, het kan een video zijn. Wat het is maakt niet uit, maar het moet een actie uitlokken tot een vervolgstap. Zeker als je kijkt vanuit ecommerce. Denk bijvoorbeeld dat je een pagina hebt op een website, met een stuk tekst op, ik als gebruiker lees dat dan en aan het einde niks, geen link, geen button. Dan kan je denken, ik heb mensen geïnformeerd, maar over het algemeen, zelfs als je mensen gewoon informeert, wat zeg maar het meest lage doel is, wil je dat mensen misschien wel een vervolgstap ondernemen. Desnoods is het naar een vervolg blog bijvoorbeeld. Je moet mensen wel begeleiden naar iets. Dus wees heel duidelijk, dit heb je gedaan en dit is de vervolgstap. Als je meer praat vanuit de ecommerce, dan lees je een artikel waar een oplossing in staat en dan heb je op het einde of tussenin een linkje in staan naar het specifieke product op je webshop. Dan kunnen de mensen op die manier doorklikken of een link plaatsen naar een contactpagina. Ik kom nog vaak sites tegen die weinig tot geen call to actions hebben en dan vinden mensen het vreemd dat er weinig gebeurd. Dat is helemaal niet vreemd als mensen niet weten wat ze moeten doen. Dan doen ze over het algemeen niks en dan klikken ze gewoon weg. Daar moet je goed naar gaan kijken. Op elke pagina van je website of webshop moet je even goed nakijken of er een call to action op staat. Staat er een link naar een vervolgstap. Neem je potentiële klanten aan het handje mee om naar die pot met goud te gaan. Volledige Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen
Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen
Maker: eCommerce Lessen Datum: 17-11-2021
Maker: eCommerce Lessen Datum: 22-11-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.