Wat is het verschil tussen online en traditionele sales? Hoe vertaal je traditionele sales naar online? Wat zijn de voordelen van online sales? Waarom pijn belangrijk is. Hoe zorg je voor online loyalty en afspraken maken. Dries: Alexis, wat is online verkopen? Alexis: Online verkopen is eigenlijk in die zin, verkopen online. Het woord zegt het al. Maar als je even terugkijkt naar waar verkoop traditioneel gezien vandaan komt. Mensen doen zaken met mensen. De bedoeling is als je dat online wil gaan doen, dat je het menselijk component ook terug brengt naar jouw online omgeving. Simpel gezegd, uiteindelijk moet iets een beetje pijn doen als mensen echt een verandering willen doormaken of te wel iets gaan kopen. Of het moet een enorm groot voordeel opleveren. Dat zijn de twee drives waardoor mensen in gang gaan komen. Dries: Eigenlijk is het toch gewoon eCommerce? Bedoel je dat er een online verkoop is als er een betaling gedaan wordt of betekent het nog veel meer? Alexis: De betaling is natuurlijk het sluit stukje van de eerste aankoop. Uiteindelijk als eCommerce ondernemer wil je dat mensen blijven terugkomen. Want we weten allemaal dat het heel veel geld kost om continu nieuwe leads te verkrijgen. Het is kostbaar, dus je wil liever een klant voor langere tijd hebben. Dus hoe kan je die klant dan op een leuke manier bezig houden en ook langdurig tot jouw klantenkring rekenen? Daar moet je natuurlijk slim mee omgaan. Daar zijn allerlei technische mogelijkheden voor. Zoals loyalty programma’s, nieuwsbrieven, kortingscodes, wedstrijden, vanalles en nog wat. Naar gelang het type van je webshop kan je daar eens over gaan nadenken. Dries: Het begint natuurlijk bij een product, webshop en een betaalmodule. Dan kan je een customer journey gaan ontwikkelen om naar die online verkoop te gaan. Als we dan bij het begin beginnen. Voor online verkopen moet die customer journey perfect zijn anders weet de klant echt niet waar ze heen moeten, wat ze zoeken en waar ze kunnen kopen. Eigenlijk moet het proces zo zijn, als je naar een winkel gaat, je loopt door de winkel heen en vind het product. Daarna loop je naar de kassa en je rekent het af. Dat is een interactie waar een dame bij komt en die vraagt of je nog iets nodig hebt. Dat kan je proberen te realiseren in een online verkoop. Volledige Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen
Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen
Maker: eCommerce Lessen Datum: 15-10-2021
Maker: eCommerce Lessen Datum: 20-10-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.