Aflevering Ecommerce Lessen - Les 7 : Hoe Zorg Je Voor Optimale Bereikbaarheid Van Jouw Webshop Of Website?

· Aflevering van de podcast: eCommerce Lessen

Waarom je altijd een contact pagina moet hebben. Wat moet er tenminste op die contact page staan? Hoe biedt je support aan? Moet je tools zoals WhatsApp en chat gebruiken? Hoe speelt Google My Business (GMB) een rol in het contact? Dries: Bereikbaarheid, heel belangrijk voor je webshop. Ik erger me er verschrikkelijk aan als bedrijven, webshops, noem maar op, iedereen die zich online vertegenwoordigd verstoppertje speelt. Onlangs was ik bij LinkedIn, ik heb een anderhalf uur moeten zoeken voor ik überhaupt een contactformulier vond die ik kon invullen. Daar erger ik mij kapot aan. Als dit met een webshop gebeurt, dan haak ik al lang af. Hoe zit dat bij jou Alexis? Alexis: Ja, dit is altijd een van de eerste dingen als ik iets koop, kan zowel zakelijk zijn als prive. Maar als ik op een site kom kijk ik altijd eerst naar de contactpagina. Wat staat erop, wat is het adres, wat is het telefoonnummer of mailadres. Er moet minstens een fysiek adres en telefoonnummer opstaan. Want tegenwoordig zijn er zoveel verhalen die de ronde doen dat er wat meer twijfel en onzekerheid komt. En als eigenaar van een webshop wil je gewoon geen twijfel laten bestaan. Dries: Weet je, een telefoonnummer is gewoon belangrijk. Alleen het idee al dat je kan bellen is vaak al voldoende. Maar als je dan weer urenlang in de wacht staat dan werkt het ook weer averechts. Dus zorg ook voor korte wachttijden als je telefonisch bereikbaar bent. Per mail, zorg ervoor dat je de mail binnen een aantal kantooruren beantwoord. Wacht niet twee dagen want dat werkt ook weer averechts. Chatten werkt natuurlijk ook fantastisch als je die optie kunt bieden. Ik heb vroeger nog een aantal hemden laat in de avond verkocht omdat de chatfunctie open was. Het werkt echt en mensen vinden het fijn. Alexis: Jazeker en met Whatsapp Business kan je tegenwoordig heel veel koppelingen maken, ook met je FaceBook pagina. Daar kun je heel veel koppelingen leggen. Als mensen het gevoel hebben dat ze met jou kunnen praten als ze hulp nodig hebben, dat helpt je bedrijf. Volledige Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen

Speelgoedwinkel
eCommerce Lessen

eCommerce Lessen

Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022

De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen

Vorige aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

eCommerce Lessen - Les 7 : Hoe zorg je voor optimale bereikbaarheid van jouw webshop of website?

eCommerce Lessen · 15-09-2021

00:00 00:06:50