Waarom social media een belangrijke driver is voor organische verkeer. Hoe deel je content? Wat voor content moet je delen. Wat is het verschil met User Generated Content (UGC). Op welke platforms moet je aanwezig zijn? Dries: In deze les gaan we het hebben over Social Media en dit sluit mooi aan op onze vorige les over organisch bezoek. Social media is een belangrijke tool om organisch bezoek te generen. Alexis: Ja, zeker. Laten we eerst even de belangrijke social media kanalen benoemen. Wij hebben bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn, dit zijn de belangrijkste social media platformen. En Twitter moeten we natuurlijk niet vergeten. Dries: We hebben ook natuurlijk de nieuwe Clubhouse. YouTube, TikTok, is dat social media? Alexis: YouTube en TikTok kunnen we wel onder social media zetten. Nu, social media is al behoorlijk lang onderweg. Ondertussen al een 15 jaar als ik mij niet vergis. Dus dat is niet meer nieuw, 15 jaar geleden was het nieuw, maar nu is het wel echt ontwikkeld. Dus de vraag, "moet ik er wat mee?", die gaan we niet meer stellen. Want dat antwoord had al lang "ja" moeten zijn. Waarom in het nou belangrijk? Één van de hoofdredenen is dat het voor verkeer van dat kanaal naar je website toe zorgt. En wat ik al een aantal keer heb gezegd, je website is het enige stukje op het internet wat je zelf kan controleren. Hoe goed of hoe slecht je website ook is, jij bent diegene die daar de controle over heeft. Of in ieder geval, dat zou zo moeten zijn. Social media kanalen worden constant aangepast. De content die erop staat is van jouw, maar ook een beetje van hun. Wat zij er wel aan hebben en dat is waarom mensen het gebruiken, de hoeveelheid verkeer. En als je dat goed doet, zorgt het ervoor dat mensen naar je site komen. Volledige Show Notes op onze website: https://ecommercelessen.com Volg onze Linkedin pagina: https://www.linkedin.com/company/ecommerce-lessen Op Instagram vind je nieuwe en leuke achtergrond informatie over onze lessen
Gemaakt door: eCommerce Lessen Eerste aflevering: 10-04-2022
De podcast eCommerce Lessen heeft in totaal 194 afleveringen
Maker: eCommerce Lessen Datum: 03-09-2021
Maker: eCommerce Lessen Datum: 08-09-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.