Returnless, het retourplatform die webwinkels helpt hun retourkosten met 35% te drukken. Shownotes: https://www.ecommercecafe.nl/ontdek-returnless-met-marijn-prijs/ Lid worden: https://www.ecommercecafe.nl/lid-worden/lidmaatschappen/ In deze aflevering zit ik samen met Marijn Prijs. Hij heeft een aantal succesvolle ecommerce bedrijven gestart. Waaronder Returnless en SendDirect. Returnless focust zich op autmatische retour processen. Die het gemakkelijker voor jou en je klanten maakt. Met als doel jouw retour kosten met 35% te drukken. Beluister deze podcast en leer hier alles over. Marijn heeft ook een cadeautje voor onze luisteraars, beluister de hele aflevering om erachter te komen wat het is en hoe je kan winnen! Wat wordt er zoal besproken, lees het hier beneden. Wat is Returnless? In de basis wat we doen. Wij creëren eigenlijk een soort online retour platform voor ondernemers en webshops. Die ze gewoon plug and play kunnen gebruiken. En wat we daarin doen om onderscheidend te zijn. Is dat wij dat platform, een soort van online retour formulier die je aan je website kan hangen. En die kun je aan je klanten geven. Daar door kan je je klanten heel snel de juiste retour data geven. Aangeven welk product ze willen terugsturen en waarom. En welk vervoer dat ze willen kiezen. En vervolgens kunnen ze dat product terugsturen. Dan komt het natuurlijk aan bij de webwinkel. Die kunnen dan het vervolg traject oppakken. Alleen wat je ziet bij heel veel webwinkel is dat ze vaak een retour pagina hebben en daar staat een adres op. Met we wonen hier en stuur het maar op en dit zijn de retour voorwaarden, we horen het wel. Op zich is dat prima. Ons idee is dat je als webwinkel grip wel hebben op je retours. Want op het moment dat je grip hebt, kan je ook aan knoppen gaan draaien. En ik denk dat we dat proces heel goed hebben uitgedacht. Dat we de webwinkel echt grip geven op het proces. Dat kan zijn door bijvoorbeeld verschillende vervoerders aan te bieden. Of bijvoorbeeld niet gratis terugsturen maar betaald terugsturen. Of kosten splitten. Bijvoorbeeld zeggen, ik heb een heel goed PostNL contract en daarvoor wil ik twee euro in rekening brengen. Maar DPD mogen ze ook gebruiken maar daar willen we een ander bedrag voor hebben. Dus je probeert eigenlijk voor beide partijen een sweet spot te creëren. Je wilt het proces ook niet te moeilijk maken, maar ook niet te makkelijk. Het is een soort van natuurlijke drempel die je neerlegt voor consumenten. Waardoor ze even gaan nadenken of ze überhaupt iets willen terug sturen. Shownotes: https://www.ecommercecafe.nl/ontdek-returnless-met-marijn-prijs/ Lid worden: https://www.ecommercecafe.nl/lid-worden/lidmaatschappen/ https://www.returnless.com/
Gemaakt door: Dries de Gelder Eerste aflevering: 26-11-2019
De podcast eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers heeft in totaal 110 afleveringen
Maker: Dries de Gelder Datum: 30-11-2020
Maker: Dries de Gelder Datum: 07-12-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.