Aflevering Met Cedric Muchall Van Keytoe

· Aflevering van de podcast: eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers

Shownotes: https://www.ecommercecafe.nl/cedric-muchall-keytoe/ Lid worden: https://www.ecommercecafe.nl/online-members/    In de tweede aflevering van het eCommerce Café zit ik samen met Cedric  Muchall van KeyToe. Oprichter van Keytoe en Toscani. Een bedrijf dat  zich bezighoud met webshops bouwen en alles omtrent eCommerce. Het  bijzondere aan deze bedrijven is de bedrijfscultuur die zij  geïmplementeerd hebben. Gaande van geen limiet op vakantie dagen,  collega’s bepalen elkaars salaris en nog veel meer. Kom hier alles over  te weten in deze podcast.   Wat wordt er zoal besproken.   Nou, beginnen we meteen met het pijnlijke. Keytoe bestaat ondertussen 8  jaar. Wij zijn begonnen als webshop bouwer. Patrick kon dat goed, ik  denk dat we binnen twee jaar één van de beste Magento bouwers waren in  Nederland. Maar wij wilden ook laten zien, als je wc papier online kan  verkopen, dan kan je alles. En dat was ook vaak onze pitch. Dus wij zijn  begonnen als Keytoe en toen zeiden we, online meer verkopen. Wat op  zich heel logisch was. Wij hielpen onze klanten meer te verkopen online.  Toen hebben we besloten om er zelf ook eentje te doen, om te bewijzen  dat we dat kunnen. En besloten om dat met WC papier te doen. Want dat is  het meest debiele wat je niet verwacht.   Het was in die periode, we waren het al aan het bouwen en toen kwam net  de hype van The Dollar Shave Club. Dat filmpje ging viraal. Gelukkig was  het niet met scheermesjes, dat is Boldking toen gaan doen.  Tegelijkertijd met Boldking kwamen wij live met wc papier. Dat was dan  de Smart Ass Club. Dan kon je op abonnement basis je wc papier laten  komen. De slogan was ‘Veeg voor weinig, nooit chagrijnig’. Het was best  populair, we hadden er veel media aandacht mee. Best wel wat klanten.   Maar we waren een webshop bouwer. Dus het was altijd een sluippost, in  de laatste 1% van je tijd optimaliseerde je die omgeving. Maar die 1%  was er nooit. Bovendien waren we veel te groot begonnen.  Er zat een megagoed systeem achter, best ingewikkeld om algoritmes goed  te kunnen berekenen. En op basis van het verbruik van mensen, echt op de  juiste periodiek te gaan versturen. Zodat niemand er nog over na hoefde  te denken. Het was veel te groot. Je had evengoed een grote Excel lijst  kunnen aanmaken in het begin. Dat was veel simpeler geweest. Dus wij  verbrande een shitload aan uren en geld aan dat ding. En daar moet  telkens opnieuw weer geld bij. Maar de marches op wc papier via de post  is natuurlijk dramatisch. Langzaam aan stierf dat een dode dood. En  bleven we nog dagelijks belletjes krijgen van klanten om te vragen of  hun wc papier nog kwam. Langzaam aan moesten we toch gaan zeggen dat het  niet meer ging lukken.   Shownotes:  https://www.ecommercecafe.nl/cedric-muchall-keytoe/ Lid worden: https://www.ecommercecafe.nl/online-members/

Speelgoedwinkel
eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers

eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers

Gemaakt door: Dries de Gelder Eerste aflevering: 26-11-2019

De podcast eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers heeft in totaal 110 afleveringen

Vorige aflevering

Een andere manier van business coachen met Tibor Olgers.

Een andere manier van business coachen met Tibor Olgers.

Maker: Dries de Gelder Datum: 10-05-2021

Volgende aflevering

Oude Doos: Guido Hoffman van Lease Bewust

Oude Doos: Guido Hoffman van Lease Bewust

Maker: Dries de Gelder Datum: 13-05-2021

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Podcast met Cedric Muchall van Keytoe

eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers · 12-05-2021

00:00 21:46