In aflevering #3 gaan Conrad van Tiggelen, directeur Strategy and Branding bij Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, en Yassine Boussaid, directeur van Theater de Meervaart, in gesprek over de economische voordelen en intrinsieke waarde van internationale culturele uitwisseling. Een belangrijke vraag die daarbij centraal staat: hoe betrek je bezoekers niet alleen internationaal, maar ook binnen een regio en stad? Van Tiggelen wijst als antwoord hierop onder andere naar een recente virtuele rondleiding van het Mauritshuis, die 42.000 internationale bezoekers trok. De coronacrisis laat volgens hem zien wat het gemis van cultuur in internationale samenwerking betekent, maar biedt ook innovatieve manieren om ander publiek te bereiken. Dit vraagt vervolgens ook om nieuwe verdienmodellen. Boussaid kijkt kritisch naar de aandacht voor cultuur in alle wijken van een grote stad als Amsterdam. Worden deze kansen nu goed genoeg benut? Wat zegt culturele spreiding in de stad ons over maatschappelijke verbinding en samenhang? Host: Mirthe Frese In gesprek met: Yassine Boussaid en Conrad van Tiggelen www.dutchculture.nl Geproduceerd door Podcast Studio Amsterdam
Gemaakt door: DutchCulture Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast DutchCulture - 50 jaar Internationaal Cultuurbeleid heeft in totaal 3 afleveringen
Maker: DutchCulture Datum: 04-02-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.