Aflevering Volkswagen, Pikachu En C3po

· Aflevering van de podcast: Drang naar samenhang

Hoewel we regelmatig het logo van Volkswagen, het monopoliemannetje of C3PO uit StarWars zien, blijkt ons geheugen voor deze objecten niet al te best. Het grappige is dat wanneer we deze objecten verkeerd onthouden, we dat bijna allemaal op dezelfde manier doen. Dit wordt ook wel het visuele Mandela-effect genoemd. Wat zou dit effect kunnen verklaren? Aan de hand van recent psychologisch onderzoek proberen we deze vraag te beantwoorden.. Muziek: Rolf Zwaan Bron Prasad, D. & Bainbridge, W.A. (2022). The visual Mandela effect as evidence for shared and specific false memories across people. Psychological Science. https://doi.org/10.1177/09567976221108944 Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Speelgoedwinkel
Drang naar samenhang

Drang naar samenhang

Gemaakt door: Rolf Zwaan & Anita Eerland Eerste aflevering: 17-04-2022

De podcast Drang naar samenhang heeft in totaal 121 afleveringen

Vorige aflevering

Hoe beïnvloeden anderen ons gedrag?

Hoe beïnvloeden anderen ons gedrag?

Maker: Rolf Zwaan & Anita Eerland Datum: 16-10-2022

Volgende aflevering

Hoe minder kennis, hoe stelliger

Hoe minder kennis, hoe stelliger

Maker: Rolf Zwaan & Anita Eerland Datum: 31-10-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Volkswagen, Pikachu en C3PO

Drang naar samenhang · 24-10-2022

00:00 35:36