Na corona bevinden we ons opnieuw in een situatie waarin we worden overspoeld met nieuwsberichten. Om de situatie in Oekraïne zo goed mogelijk proberen te begrijpen worstelen we ons door deze berichten heen. Hoe beïnvloeden die ons denken over de situatie? Hoe weten we of een bericht afkomstig is van een expert? En wat maakt dat we sommige berichten meer delen online dan andere? Aan de hand van psychologisch onderzoek bespreken Rolf en Anita antwoorden op deze vragen. Bronnen: - Berger, J. (2011). Arousal increases social transmission of information. Psychological Science, 22(7), 891-893. Doi: 10.1177/0956797611413294 - Berger, J., & Milkman, K.L. (2012). What makes online content viral? Journal of Marketing Research, 49(2), 192-205. https://doi.org/10.1509/jmr.10.0353 - Boyd, K. (2022). Trusting scientific experts in an online world. Synthese, 200, 1–21. Doi: 10.1007/s11229-022-03592-3 - Ready? Over de slechte start van Hein Otterspeer See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.
Gemaakt door: Rolf Zwaan & Anita Eerland Eerste aflevering: 17-04-2022
De podcast Drang naar samenhang heeft in totaal 121 afleveringen
Maker: Rolf Zwaan & Anita Eerland Datum: 24-02-2022
Maker: Rolf Zwaan & Anita Eerland Datum: 17-03-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.