Aflevering Salesforce | Doorgelicht

· Aflevering van de podcast: Doorgelicht | BNR

Een goede band met klanten is misschien wel het belangrijkste dat er is voor een ondernemer, en dat weet dit bedrijf maar al te goed: Salesforce! In deze aflevering van Doorgelicht richten journalist Nina van den Dungen en analist Jim Tehupuring de schijnwerper op één van de grootste marketingsoftwarebedrijven ter wereld, zodat jij als belegger kan bepalen wat een Salesforce-aandeel nou écht waard is. Nina vertelt je alles over de geschiedenis van Salesforce en Jim doet een fundamentele analyse. Het bedrijf Salesforce biedt zogeheten costumer relationship software (CRM-software) in de cloud aan. Met zowel grote klanten die in de Fortune 500 zitten als kleine klanten uit het mkb, weet het bedrijf jaarlijks miljarden dollars winst te maken. Het idee om CRM-software in de cloud aan te bieden ontstond in 1999 al bij de Amerikaan Marc Benioff, die samen met Frank Dominguez en en Dave Moellenhoff Salesforce oprichtte in een klein appartement in San Francisco. Na een flinke financieringsronde, werd dat appartment binnen een jaar al ingewisseld voor een kantoor van bijna een vierkante kilometer. Door in te spelen op de internethype van begin deze eeuw en technologische ontwikkelingen zoals de smartphone, is Salesforce uitgegroeid tot één van de grootste CRM-softwareaanbieders ter wereld. Hoewel dat tegenwoordig nog steeds het geval is, heeft Salesfroce er sinds de oprichting flink wat concurrentie bij gekregen van onder andere Microsoft en Adobe. Om het plekje aan de top te behouden, zet Salesforce daarom vol in op kunstmatige intelligentie (AI) en uitbreiding van het productaanbod.  De fundamentele analyse  Voor Salesforce bespreken we onder andere de omzet, het operationel resultaat (EBIT), de operationele marge, de winst, het dividend en de vrije kasstroom.  Ook kijken we verder dan de cijfers. We bespreken bijvoorbeeld de reputatie, het brede productaanbod, de belangrijkste overnames en het marktaandeel van Salesforce.  De presentatoren  Nina van den Dungen is journalist en presentatrice bij BNR Nieuwsradio. Als echte verhalenverteller vertelt ze je alles over de ontstaansgeschiedenis van bedrijven.   Jim Tehupuring is analist en vermogensbeheerder bij 1Vermogensbeheer. Met een flink dossier aan kennis en jarenlange ervaring in de financiële wereld, analyseert hij bedrijven in begrijpelijke taal.   Over Doorgelicht  In Doorgelicht richten Nina van den Dungen en Jim Tehupuring de schijnwerper op de bedrijven achter je favoriete aandelen zodat jij als belegger kan bepalen wat ze nou écht waard zijn.    Disclaimer  De inhoud van Doorgelicht is geen financieel advies. Beleg altijd op basis van je eigen overwegingen en onderzoek.  Redactie en montage  Niels Kooloos See omnystudio.com/listener for privacy information.

Speelgoedwinkel
Doorgelicht | BNR

Doorgelicht | BNR

Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 09-09-2023

De podcast Doorgelicht | BNR heeft in totaal 66 afleveringen

Vorige aflevering

McDonald's | Doorgelicht

McDonald's | Doorgelicht

Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 07-11-2024

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Salesforce | Doorgelicht

Doorgelicht | BNR · 14-11-2024

00:00 00:28:28