Vandaag spreken we met Reinout van Zandycke, oprichter van Exposure, over politieke communicatie, nudging en het creëren van draagvlak. We starten bij de kern van Exposure: maatschappelijke communicatie en gedragsverandering via psychologische principes. Van daaruit duiken we in de ethiek van nudging, de balans tussen intentie en misbruik, en hoe politieke partijen worstelen met effectieve communicatie in een tijd van polarisatie en slogans. We bespreken de impact van data, sociale media en de tijdsgeest op publieke opinie, en hoe centrumpartijen moeite hebben om concrete, emotionele boodschappen te brengen. Verder praten we over de kracht van onbetwist leiderschap, de valkuilen van coalitiecultuur en de rol van toeval versus strategie in politiek succes. We eindigen met een reflectie op cynisme bij burgers, de toekomst van politieke advertenties en hoe draagvlak te bouwen zonder hyper-targeting. Enjoy! PS. Koop ons boek, de dialoog-paradox; https://www.bol.com/be/nl/p/de-dialoog-paradox/9300000174275853/ DISCOURS vzw https://www.discours.be PODCAST Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/be/podcast/discours-met-de-boys/id1552090974 Spotify: https://open.spotify.com/show/1hC2t2YYCE3l7BOB12yjIr Youtube: https://www.youtube.com/@discours SOCIALS Twitter/X: https://x.com/DiscoursDialoog Instagram: http://instagram.com/discoursdialoog Facebook: https://www.facebook.com/DiscoursDialoog TikTok: https://www.tiktok.com/@discoursdialoog

Gemaakt door: De Boys Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast Discours Met De Boys heeft in totaal 225 afleveringen

Maker: De Boys Datum: 15-10-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.